Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Jag kan inte logga in med e-legitimation. Vad kan vara fel?

Fråga

Jag försöker logga in med e-legitimation men det fungerar inte. Vad kan vara fel?

Svar

  • Problem med inloggning kan bero på flera saker. Här kan du läsa om de vanligaste orsakerna och vad du kan göra åt dem.

Använd en annan webbläsare

Prova att logga in genom en annan webbläsare. 
Läs här vilka webbläsare vi stödjer.

Använd rätt typ av e-legitimation

Du kan inte logga in på 1177.se med bankernas Mobilt Säkerhets-id eller motsvarande e-legitimationer med lägre säkerhet.

För att logga in på 1177.se behöver du ha ett svenskt personnummer och någon av nedanstående en e-legitimationer.

    • Bank-id
    • Mobilt bank-id
    • Freja e-id plus
    • Telia

Testa din e-legitimation

Problemen kan också bero på din e-legitimation.
Om du har någon av ovanstående kan du testa e-legitimationen på CGI:s webbplats. CGI är det företag som har hand om inloggningen med e-legitimation.
Kontakta utgivaren av din e-legitimation om testet visar att den inte fungerar som den ska.

Kontakta supporten om testet visar att e-legitimationen fungerar men du ändå inte kan logga in. 

Du kan kontakta supporten genom att fylla i formuläret som du når via denna sida. Längre ned i formuläret hittar du även telefonnummer till supporten.

Aktivera Javascript

Du behöver ha programmet Javascript aktiverat i din webbläsare för att kunna logga in. Javascript gör bland annat att webbsidor visas på rätt sätt. 

Till toppen av sidan