Uppgraderingsarbete pågår i Region Västmanland.Det här meddelandet avser Västmanland

Söndag 17 oktober klockan 20.30 till måndag 18 oktober kl 06.00 kan det vara svårt använda tjänsterna Journal, Bokning, Intygstjänst och Egen provhantering. Anledningen är en planerad uppgradering.

Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Hur gör jag för att det inte ska gå att logga in på 1177.se?

Fråga

Hur gör jag för att det inte ska gå att logga in på 1177.se?

Svar

För att det inte ska gå att logga in behöver din inloggning till 1177 Vårdguiden låsas. Det gör du genom att ladda ner, skriva ut och fylla i blanketten och skicka den till 1177 Vårdguiden.

Du som är över 13 år ska fylla i och skriva under blanketten själv. För yngre barn krävs vårdnadshavares underskrift.

Ladda ner: Blankett begäran om att låsa inloggning till e-tjänsterna 

Scanna in den ifyllda och undertecknade blanketten och mejla den till till:

e-tjanster@1177.se

Eller skicka den ifyllda och undertecknade blanketten med post till den här adressen:

1177 Vårdguidens e-tjänster
Inera
Box 17703
118 93 Stockholm

Så låser du upp din inloggning på 1177.se

För att låsa upp din inloggning behöver du ladda ner, skriva ut och fylla i blanketten nedan.

Ladda ner: Blankett begäran om att häva låsning för inloggning till e-tjänsterna

Skicka den ifyllda och underteckade blanketten till någon av adresserna ovan. 

Du kan behöva spärra din e-legitimation

Du kan även spärra din e-legitimation. Det är viktigt att du gör det om du har förlorat den eller om du misstänker att den missbrukas på något sätt. Kontakta den organisation eller det företag som har utfärdat e-legitimationen för att spärra den.

Till toppen av sidan