Vårdcentralen Kisa, Kisa


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Förlänga sjukskrivning

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Stöd och behandling

  • Bokning av telefontid

  • Synpunkter och klagomål

  • UMO

Telefonnummer och Öppettider

010-105 94 60
Telefontid idag:
07–16
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–16
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Danboms väg 2, Kisa
Län, kommun
Östergötlands län, Kisa
Postadress
Vårdcentralen Kisa
Danboms väg 2
590 36 Kisa

Vårt utbud

Välkommen till vårdcentralen Kisa.

Här finns ett antal funktioner som du ser listade nedan.
Vi har även studenter som gör en del av sin verksamhetsförlagda praktik hos oss med handledning av erfarna kollegor.
Vi som jobbar här har en god gemenskap, lång erfarenhet och sätter värde i att kunna hjälpa den som har ett vårdbehov. 

Arbetsterapin

Astma- och KOL-mottagningen

Via kallelse/telefonkontakt eller om du har blivit ombedd att boka ditt besök via 1177 Vårdguidens e- tjänster.
Telefon: 010-105 94 60

Barnavårdscentralen

Blodtrycksmottagningen

Välkommen till vårt blodtrycksrum och kontrollera ditt blodtryck själv!
Ingen bokning behövs, kom när det passar dig mellan klockan 08:00-16:00! Besöket är kostnadsfritt!
Enbart tidsbokade besök om undersköterska skall ta blodtryck.
Telefon: 010-105 94 60

Diabetesmottagningen

Enbart tidsbokade besök

Telefon: 010-105 94 60

Dietistmottagningen

Vi har tillgång till dietist som sitter på annan ort än Kisa.
För rådgivning av sjuksköterska.
Telefon: 010-105 94 60

Distriktssköterskemottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Distriktssköterskemottagningen finns på Vårdcentralen i Kisa.

Inkontinensmottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Kvinnohälsan

Läkarmottagningen

Alla läkarbesök skall vara tidsbokade i förväg. Tidsbokningen sker via mottagningssköterskorna.
Telefon: 010-105 94 60

Medicinska fotvården

Enbart tidsbokade besök
Telefon: 010-103 59 36

Medicinsk mottagning för nyanlända

Mottagningen erbjuder riktade hälsoundersökningar till personer som är nyanlända i Sverige och som kommit hit som asylsökande, kvotflyktingar, anhöriganknytning eller kärleksanknytning. Hälsoundersökningarna utförs av personal från Flyktingmedicinskt centrum.

Till mottagningen

Minnesmottagningen

Telefon: 010 105 94 60

Provtagningen

Före besöket på laboratoriet måste du anmäla dig i receptionen!

Mottagning utan tidsbokning:
Måndag- torsdag 8:15 - 11:30 och 13:00 - 16:00
Fredag: 08:15- 11:30
Telefon: 010-103 59 33

Samtalsmottagningen

Samtalsstöd vid depression, ångest, kriser samt stressrelaterade besvär.
Enbart tidsbokade besök.

Vi erbjuder även kognitiv beteendeterapi (KBT) via nätet för ångestbesvär. Läs om KBT för ångest via nätet. Du som är intresserad av KBT kan logga in ovan och anmäla ditt intresse.


Telefon: 010-105 94 60

Sjukgymnastiken

Sjuksköterskemottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Vaccinationsmottagningen

Influensavaccinering
Vårdcentralen Kisa: Vecka 45-47 onsdagar 09,00-12,00, 13,00-15,00
Församlingsgården Rimforsa: Vecka 46 torsdag 10,00-12,00
Stångågården Horn: Vecka 45 fredag 10,00-12,00

Läs mer om vaccination mot influensa

Vi utför resevaccinationer till dig som reser som charterturist samt en del övriga vaccinationer tex TBE (fästingburen hjärninflammation). Ring för information och tidbokning, telefon 010-105 94 60

Om oss

Välkommen till Vårdcentralen Kisa

Vårdcentralen Kisa erbjuder en god hälso- och sjukvård till alla vårdsökande som är listade på vårdcentralen. Vi strävar efter att du som patient ska känna trygghet, få en bra tillgänglighet och kontinuitet samt få ett professionellt bemötande.

Information till patienter

Remisskrav:

Nej

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Kisa, Kisa.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

88

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
88%
Mätningen genomfördes
2016-09-01 - 2016-09-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

63

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

57

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
57 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

69

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

67

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
67 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

65

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
65 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

80

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

73

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
73 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information