Vårdcentralen Kisa, Kisa Kinda, Östergötlands län

Öppettider

Danboms väg 2, Kisa

Logga in

Här kan du:

Om oss

Välkommen till Vårdcentralen Kisa

Vårdcentralen Kisa erbjuder en god hälso- och sjukvård till alla vårdsökande som är listade på vårdcentralen. Vi strävar efter att du som patient ska känna trygghet, få en bra tillgänglighet och kontinuitet samt få ett professionellt bemötande.

Driftsform: Landsting/Region

Prisinformation

Så väljer du mottagning

Info till patienter

Remisskrav: Nej

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Vårdguiden på telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Vårt utbud

  • Arbetsterapin
  • Astma- och KOL-mottagningen
  • Barnavårdscentralen
  • Blodtrycksmottagningen
  • Diabetesmottagningen
Mer om vårt utbud

Vårt utbud

Vårt utbud

Välkommen till vårdcentralen Kisa.

Här finns ett antal funktioner som du ser listade nedan.
Vi har även studenter som gör en del av sin verksamhetsförlagda praktik hos oss med handledning av erfarna kollegor.
Vi som jobbar här har en god gemenskap, lång erfarenhet och sätter värde i att kunna hjälpa den som har ett vårdbehov. 

Arbetsterapin

Astma- och KOL-mottagningen

Via kallelse/telefonkontakt eller om du har blivit ombedd att boka ditt besök via 1177 Vårdguidens e- tjänster.
Telefon: 010-105 94 60

Barnavårdscentralen

Blodtrycksmottagningen

Välkommen till vårt blodtrycksrum och kontrollera ditt blodtryck själv!
Ingen bokning behövs, kom när det passar dig mellan klockan 08:00-16:00! Besöket är kostnadsfritt!
Enbart tidsbokade besök om undersköterska skall ta blodtryck.
Telefon: 010-105 94 60

Diabetesmottagningen

Enbart tidsbokade besök

Telefon: 010-105 94 60

Dietistmottagningen

Vi har tillgång till dietist som sitter på annan ort än Kisa.
För rådgivning av sjuksköterska.
Telefon: 010-105 94 60

Distriktssköterskemottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Distriktssköterskemottagningen finns på Vårdcentralen i Kisa.

Inkontinensmottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Kvinnohälsan

Läkarmottagningen

Alla läkarbesök skall vara tidsbokade i förväg. Tidsbokningen sker via mottagningssköterskorna.
Telefon: 010-105 94 60

Medicinska fotvården

Enbart tidsbokade besök
Telefon: 010-103 59 36

Medicinsk mottagning för nyanlända

Mottagningen erbjuder riktade hälsoundersökningar till personer som är nyanlända i Sverige och som kommit hit som asylsökande, kvotflyktingar, anhöriganknytning eller kärleksanknytning. Hälsoundersökningarna utförs av personal från Flyktingmedicinskt centrum.

Till mottagningen

Minnesmottagningen

Telefon: 010 105 94 60

Provtagningen

Före besöket på laboratoriet måste du anmäla dig i receptionen!

Mottagning utan tidsbokning:
Måndag- torsdag 8:15 - 11:30 och 13:00 - 16:00
Fredag: 08:15- 11:30
Telefon: 010-103 59 33

Samtalsmottagningen

Samtalsstöd vid depression, ångest, kriser samt stressrelaterade besvär.
Enbart tidsbokade besök.

Vi erbjuder även kognitiv beteendeterapi (KBT) via nätet för ångestbesvär. Läs om KBT för ångest via nätet. Du som är intresserad av KBT kan logga in ovan och anmäla ditt intresse.


Telefon: 010-105 94 60

Sjukgymnastiken

Sjuksköterskemottagningen

Endast tidsbokade besök.
Telefon: 010-105 94 60

Vaccinationsmottagningen

Läs mer om vaccination mot influensa

Vi utför resevaccinationer till dig som reser som charterturist samt en del övriga vaccinationer tex TBE (fästingburen hjärninflammation). Ring för information och tidbokning, telefon 010-105 94 60

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Vårdcentralen Kisa

Telefon- och läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Uppgift saknas

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

98%
98%

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Mätningen genomfördes 2016-07-01 - 2016-07-31

Källa: Väntetider i vården

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering

63%
63%

Delaktighet och involvering i primärvård - Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 63 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
63 av 100

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd

57%
57%

Emotionellt stöd i primärvård - Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 57 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
57 av 100

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck

69%
69%

Helhetsintryck av besök i primärvård - Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 69 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
69 av 100

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap

67%
67%

Information och kunskap i primärvård - Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 67 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
67 av 100

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering

65%
65%

Kontinuitet och koordinering i primärvård - Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 65 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
65 av 100

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt

80%
80%

Respekt och bemötande i primärvård - Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 80 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
80 av 100

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet

73%
73%

Tillgänglighet i primärvård - Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet

Patientenkäten genomfördes 2015

Den patientupplevda kvalitén är 73 av 100

Källa: Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting

Värden

Omdöme för mottagningen
73 av 100
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Förlänga sjukskrivning

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Intresseanmälan för KBT via nätet

  • Kontakta mig

  • Stöd och behandling

  • Bokning av telefontid

  • Synpunkter och klagomål

  • UMO