Vårdcentralen Sunne


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Beställ tid för resevaccination

  • Boka tid direkt

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta oss

  • Mina bokade tider, av/omboka direkt

Telefonnummer och Öppettider

0565-475 10
Telefontid idag:
08–10
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–10
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Växeltelefon:
054-61 50 00

Aktuellt

Boka tid via nätet

Publicerad: 2017-02-23

Du vet väl att du kan boka din tid till vårdcentralen här på webben? Klicka på "boka tid direkt" och logga in med din e-legitimation. Då kommer du till en översikt över lediga tider på vårdcentralen och kan välja en tid som passar dig.

ADRESS

Besöksadress
Åmbergsvägen 12, Sunne
Län, kommun
Värmlands län, Sunne
Postadress
Vårdcentralen Sunne
Box 80
686 22 Sunne

Vårt utbud

Astma/KOL-mottagning

Du som har astma eller kroniskt obstruktiv lungsjukdom (KOL) få hjälp kan få hjäp hos oss. Vi utreder, behandlar, ger råd och information om din sjukdom och dina läkemedel. Du får regelbunden uppföljning av din astma eller KOL. Dessutom kan du få hjälp och stöd med kost, motion och att sluta röka.

På mottagningen arbetar vi i team som består av läkare och sjuksköterska. Vi har också ett nära samarbete med fysioterapeut.

Diabetesmottagning

Du som är vuxen och har diabetes typ 2 kan vända dig till oss. Vi hjälper dig med:

  • kontroller av blodsockervärden
  • livsstilsförändringar kring kost, motion, tobak, högt blodtryck och stress
  • information och användning av hjälpmedel
  • justering och insättning av insulin

 

Här arbetar vi i team som består av läkare, sjuksköterska och fotterapeut. Vi har också ett nära samarbete med dietist

Dietistmottagning

Du som behöver förändra dina matvanor kan få hjälp av en dietist. Hos oss kan du få kostrådgivning och kostbehandling individuellt och i grupp. Sjukdomar kan förebyggas, behandlas och lindras genom förändring av ohälsosamma levnadsvanor, till exempel matvanor.

Vi har ett nära samarbete med vårdcentralens läkare och sjuksköterskor.

Till oss kommer du via remiss från läkare eller sjuksköterska.

Distriktssköterskemottagning

Hos oss får du råd och hjälp med sjukdomar eller din hälsa. Vi hjälper dig bland annat med:

  • vård av sår och infektioner
  • recept på kostnadsfria hjälpmedel
  • råd och tips för egenvård och läkemedel
  • blodtryckskontroller
  • vaccinationerråd om kost och motion
  • utredning och hjälp vid inkontinensproblem

 

Kontakta oss gärna och boka en tid.

Fotvårdsmottagning, 0565-475 68

Vi vänder oss främst till dig som har diabetes. Hos oss kan du få hjälp med medicinsk fotterapi som en del i din övriga vård och behandling.

Telefontid måndag, tisdag, torsdag klockan 08.00-08.30

Samtalsmottagning, 0565-475 52

Hos oss kan du som vuxen få hjälp vid kris- och sorgereaktioner, depression, ångest, stress, sömnstörningar och relationsproblem. Vi erbjuder bedömning, rådgivning, behandling och rehabilitering.

Om oss

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.


När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.


Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.


Välkommen till oss!


Enhetschef Kristina Persson

0565-475 15.

Telefontid till läkare alla dagar i veckan utom torsdag kl 08.00-08.30. Röstbrevlåda informerar om ev ändringar.

Anna Tomczyk 0565-475 21

Christer Forsberg 0565-475 30

Jaan Romot 0565-475 31

Lars Andersson 0565-475 20

Roger van de Mortel 0565-475 41.

Marlene Sonnleitner 0565-475 22

Du kan också boka en telefontid via rådgivningssköterska på telefon 0565-475 10.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Sunne.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

84 %

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
84%
Mätningen genomfördes
2016-10-17 - 2016-10-28

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

69 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

68 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
68 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information