Vårdcentralen Kristinehamn Nybble


Du vet väl att du kan boka din tid till vårdcentralen här på webben? Klicka på "boka tid direkt" och logga in med din e-legitimation. Då kommer du till en översikt över lediga tider på vårdcentralen och kan välja en tid som passar dig.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Beställ tid för resevaccination

  • Boka tid direkt

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Mina bokade tider, av/omboka direkt

Telefonnummer och Öppettider

0550-863 03
Telefontid idag:
08–09:30 , 13–14
Öppet idag:
08–17 , 12–12:45 Lunchuppehåll

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–09:30
Mån-fre 13–14
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Mån-fre 12–12:45 Lunchuppehåll
Växeltelefon:
054-61 50 00

ADRESS

Besöksadress
Solrosbacken 1, Kristinehamn
Län, kommun
Värmlands län
Postadress
Vårdcentralen Kristinehamn
681 80 Kristinehamn
Vägbeskrivning

Busslinje 63

Om oss

Välkommen till Vårdcentralen Kristinehamn Nybble

Till oss kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under livets alla skeden.

Hos oss finner du läkare, distriktssköterskor och andra specialutbildade sjuksköterskor (bland annat inom diabetes, allergi, astma, KOL, inkontinens, sårvård) samt tillgång till laboratorium.


Vi utreder och behandlar alla vanliga sjukdomar, symtom och lättare psykiska problem. Åtta av tio patienter får hela sin utredning och behandling hos oss. Vid behov remitterar vi dig vidare.


Enhetschef: Gerda Geiborg-Larsson, tfn 0550-86445


Öppen telefontid till läkare må-fre kl 8-8.40

Röstbrevlåda informerar om ev avvikelser


Ella Dybikowska 0550-866 11

Lars-Bertil Olsson 0550-863 35

Carin Krödel-Boellke 0550-863 32

Håkan Fermhede 0550-863 31

Magdalena Borowska 0550-861 34

Victor Shah 0550-861 10

Nnamdi Amobi 0550-863 54

Daniela Dragolici 0550-860 85

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Kristinehamn Nybble.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

84

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
84%
Mätningen genomfördes
2016-04-04 - 2016-04-15

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

69

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
69 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

71

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
71 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

78

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

64

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
64 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

62

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
62 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

84

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

72

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information