Hammarby Sjöstads Husläkare Stockholm, Stockholms län

Öppettider

Hammarby Allé 93 2 tr (Adidashuset)

Om oss

Välkommen till Hammarby Sjöstads Husläkare

Influensavaccination

Vaccinationstider:

  • Mån-Fre 09:00 - 09:45
  • Ons 10:30 - 12:00

Mellan 3 november 2015 och 29 februari 2016 kan du som är född 1950 eller tidigare, är gravid eller har en kronisk sjukdom vaccinera dig gratis mot influensa på din husläkarmottagning eller på en vaccinationsmottagning.

Läs mer om vaccinationen

HPV-vaccination

Vaccinationstider:

  • Mån-Fre 09:00 - 09:45

Med start den 1 februari 2012 kan flickor födda 1993 – 1998 gratis vaccinera sig mot HPV-virus som kan orsaka livmoderhalscancer. Från och med 1 januari 2013 kan även kvinnor upp till 26 år vaccinera sig gratis.

Läs mer om vaccinationen

1177 Vårdguiden, information och tjänster för din hälsa och vård. Besök 1177.se eller ring 1177 för sjukvårdsrådgivning och allmän information om vården. Öppet dygnet runt.

Distriktssköterskor:
Telefonnr: 462 25 00
Drop-in mottagning:
Mån- Fre 09:00-09:45

Läkare:
Telefontid: 10:15-10:45
Drop-in mottagning:
Mån - Fre 08:30-09:15

Provtagning, laboratorium:
Öppet:
Mån -Tor 08:00 - 16:00
Fre 08:00 - 15:00
Lunchstängt: 12:00 - 13:00

När mottagningen är stängd hänvisar vi till Söderjourens Närakut, Ringens centrum.
Tidsbokning: 08-123 39 800, vardagar 17:00-22:00, helger 08:00- 22:00 

Kontakta innehållsansvarig

Ser du felaktiga uppgifter som gäller den här mottagningen? Var snäll och meddela oss det genom att fylla i formuläret nedan. Observera att vi här bara kan ta hand om synpunkter som rör innehållet på denna sida och har inte möjlighet att svara på medicinska frågor och avbokningar med mera.

På 1177.se finns tjänsten Ställ en anonym fråga, där du anonymt kan ställa frågor som rör din egen eller en anhörigs hälsa.

Du kan också ringa till 1177 Sjukvårdsrådgivning per telefon
(telefonnummer 1177). Har du akuta besvär bör du istället ringa 112.

Du har skrivit in en felaktig e-postadress

Personal

Personal

Saknar du någon? Det kan vara fler som arbetar här, men som inte visas.

Ahlqvist Gertrude

ST-läkare

08-462 25 00

Boij Lilianne

Husläkare

08-462 25 06 (Mån-Fre 10:15 - 10:45)

Duran Maria

Leg. Läk

08-462 25 00

Gavelin Maria

ST-läkare

08-462 25 26 (Mån-Fre 10:15 - 11:00)

Tüll Nyman Anna

Spec.allmän medicin

08-462 25 07 (Mån-Fre 10:15 - 10:45)

Stjernqvist Tobias

Läkare ST

08-462 25 00 (Mån-Fre 10:15 - 11:00)

Westbergh Maja-Lena

08-462 25 01 (Mån-Fre 10:15 - 10:45)

Wincent Helena

Husläkare

08-462 25 02 (Mån-Fre 10:15 - 10:45)

Öberg Filip

Husläkare

08-462 25 03 (Mån-Fre 10:15 - 10:45)

Fakta och omdömen

Fakta och omdömen för Hammarby Sjöstads Husläkare

Telefon- och läkartillgänglighet

Lätt att nå på telefon

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

96%
96%

Andel telefonsamtal som besvaras samma dag

Mätningen genomfördes hösten 2015

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

96%
96%

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Mätningen genomfördes hösten 2015

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Generella patientomdömen

Bemötande

Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfullt sätt?

96 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 90 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 91 av 100
Omdöme för mottagningen 96 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Bemötande - Kände du att du blev bemött med respekt och på ett hänsynsfullt sätt?

Antal svar: 136 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 96 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 0 svar 0%
Ja, helt och hållet 128 svar 94%
Delvis 5 svar 3%
Nej 3 svar 2%

Värden

Omdöme för mottagningen
96 av 100
Genomsnitt för Sverige
90 av 100
Genomsnitt för Stockholm
91 av 100

Delaktighet

Kände du dig delaktig i beslut om din vård och behandling, så mycket som du önskade?

84 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 79 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 80 av 100
Omdöme för mottagningen 84 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Delaktighet - Kände du dig delaktig i beslut om din vård och behandling, så mycket som du önskade?

Antal svar: 135 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 84 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 1 svar 0%
Ja, helt och hållet 98 svar 72%
Delvis 31 svar 22%
Nej 6 svar 4%

Värden

Omdöme för mottagningen
84 av 100
Genomsnitt för Sverige
79 av 100
Genomsnitt för Stockholm
80 av 100

Förtroende

Kände du förtroende för den läkare som du träffade?

90 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 85 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 86 av 100
Omdöme för mottagningen 90 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Förtroende - Kände du förtroende för den läkare som du träffade?

Antal svar: 136 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 90 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 0 svar 0%
Ja, helt och hållet 114 svar 83%
Delvis 16 svar 11%
Nej 6 svar 4%

Värden

Omdöme för mottagningen
90 av 100
Genomsnitt för Sverige
85 av 100
Genomsnitt för Stockholm
86 av 100

Helhetsintryck

Hur värderar du som helhet den vård/behandling du fick?

78 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 72 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 73 av 100
Omdöme för mottagningen 78 av 100
Dålig
Utmärkt

Helhetsintryck - Hur värderar du som helhet den vård/behandling du fick?

Antal svar: 136 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 78 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 0 svar 0%
Utmärkt 55 svar 40%
Mycket bra 54 svar 39%
Bra 18 svar 13%
Någorlunda 8 svar 5%
Dålig 1 svar 0%

Värden

Omdöme för mottagningen
78 av 100
Genomsnitt för Sverige
72 av 100
Genomsnitt för Stockholm
73 av 100

Information

Fick du tillräcklig information om ditt tillstånd?

81 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 77 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 79 av 100
Omdöme för mottagningen 81 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Information - Fick du tillräcklig information om ditt tillstånd?

Antal svar: 136 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 81 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 0 svar 0%
Ja, helt och hållet 86 svar 63%
Delvis 38 svar 27%
Nej 5 svar 3%
Jag behövde ingen information 7 svar 5%

Värden

Omdöme för mottagningen
81 av 100
Genomsnitt för Sverige
77 av 100
Genomsnitt för Stockholm
79 av 100

Rekommendera

Skulle du rekommendera den här mottagningen till andra?

94 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 83 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 83 av 100
Omdöme för mottagningen 94 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Rekommendera - Skulle du rekommendera den här mottagningen till andra?

Antal svar: 135 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 94 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 1 svar 0%
Ja, helt och hållet 119 svar 88%
Delvis 16 svar 11%
Nej 0 svar 0%

Värden

Omdöme för mottagningen
94 av 100
Genomsnitt för Sverige
83 av 100
Genomsnitt för Stockholm
83 av 100

Tillgänglighet

Vad anser du om tiden du fick vänta?

90 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 80 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 78 av 100
Omdöme för mottagningen 90 av 100
För lång
Acceptabel

Tillgänglighet - Vad anser du om tiden du fick vänta?

Antal svar: 85 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 90 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 3 svar 3%
Den var acceptabel 61 svar 71%
Den var något för lång 7 svar 8%
Den var alldeles för lång 1 svar 1%
Jag behövde inte vänta 12 svar 14%
Jag var på planerat återbesök 4 svar 4%

Värden

Omdöme för mottagningen
90 av 100
Genomsnitt för Sverige
80 av 100
Genomsnitt för Stockholm
78 av 100

Upplevd nytta

Anser du att ditt aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid ditt besök på mottagningen?

87 av 100
Genomsnitt för hela Sverige: 82 av 100
Genomsnitt för Stockholm: 83 av 100
Omdöme för mottagningen 87 av 100
Nej
Ja, helt och hållet

Upplevd nytta - Anser du att ditt aktuella behov av sjukvård blivit tillgodosett vid ditt besök på mottagningen?

Antal svar: 134 st

Patientenkäten genomfördes 2013

Den patientupplevda kvalitén är 87 av 100

Källa: Nationell patientenkät, Sveriges Kommuner och Landsting

Ej ifylld 2 svar 1%
Ja, helt och hållet 105 svar 78%
Delvis 23 svar 17%
Nej 6 svar 4%

Värden

Omdöme för mottagningen
87 av 100
Genomsnitt för Sverige
82 av 100
Genomsnitt för Stockholm
83 av 100

Övriga kvalitetsmått

Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

92%
92%

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

Det aktuella värdet är 92%

Undersökningen genomfördes 2014

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

99,2%
99,2%

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

Det aktuella värdet är 99,2%

Undersökningen genomfördes 2014

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

97,5%
97,5%

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

Det aktuella värdet är 97,5%

Undersökningen genomfördes november 2015

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

92,4%
92,4%

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk.  Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella Diabetesregistret

Granskare:
Ann-Marie Svensson

Nyckelord:
Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt

Mätvärdet avser tidsperioden: 2014/01/01 - 2014/12/31

Uppnått värde för mottagningen
92,4 av 100

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård.

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

100%
99%
100%

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer. I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år. Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella Diabetesregistret

Granskare:
Ann-Marie Svensson

Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt

Mätvärdet avser tidsperioden: 2014/01/01 - 2014/12/31

Uppnått värde för mottagningen
100 av 100
Nationellt målvärde
99 av 100

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

98,2%
96%
98,2%

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten. I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador. Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella Diabetesregistret

Granskare:
Ann-Marie Svensson

Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt

Mätvärdet avser tidsperioden: 2014/01/01 - 2014/12/31

Uppnått värde för mottagningen
98,2 av 100
Nationellt målvärde
96 av 100
  • Av- eller omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya recept