Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Beställ svar på provtagning

  • Fråga sjuksköterskan

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Rådgivning

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

Telefonnummer och Öppettider

08-595 111 60
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Lör-sön 09:30–14
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Lör-sön 10–14
Växeltelefon:
08-595 111 60
Telefon:
08-99 99 99

Aktuellt

HPV-vaccination

Vaccinationstider:
Mån 13–16
Tis 13–16
Ons 13–16
Tor 13–16
Fre 13–16

Fram till den 31 dec får flickor mellan 18 år (födda 1998) och 26 år gratis vaccin mot HPV-virus som kan orsaka livmoderhalscancer. Tre sprutor behövs och erbjudandet gäller de sprutor som tas under 2016.

Läs mer om vaccinationen

ADRESS

Besöksadress
Cederströms Slingan 2,Eurostop 1 tr,ARLANDASTAD
Län, kommun
Stockholms län, Sigtuna
Postadress
Box 985
195 05 ARLANDASTAD
Vägbeskrivning

Buss 571 från Märstastation

Om oss

Välkommen till Din Doktor Märsta AB

Lättakut vardagar 09:00-16:00. OBS tidsbokas samma dag från 0800 - telefon 08-595 111 60 
Lördagar och söndagar 10:00-14:00 OBS tidsbokas samma dag från 09:30
 för enklare infektionssjukdomar!  På vår hemsida www.dindoktor.eu visar vi exempel på vad vi kan hantera på vår "Lättakut"

Efter stängning hänvisas Ni till:
Närakuten, Löwenströmska sjukhuset, Upplands Väsby, telefon 08-586 210 00
Öppet alla dagar 0800 - 2200
Sjuvårdsrådgivning telefon 08-320 100
Vid nödsituation ring 112 !

Husläkarmottagning, hälsokontroller och vaccination.
 
Det går att boka tid via, receptionen@dindoktor.eu
 
Tidsbokade vaccinationer Måndag till Fredag 13.00-16:00.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2016-01-28
  • Andersson Ing-Marie
    Undersköterska
  • Him-Jensen Beatrice BHJ
    Distriktssköterska
    Telefonnr: 08-122 040 32
    Telefontider: Mån-fre 08:15–09
  • Lindqvist Jessica
    Receptionist
  • Lindqvist Jenny
    Receptionist
  • Lindqvist Peter
    VD
    Telefonnr: 08-595 111 60
  • Reijer Annette
    Undersköterska
  • Zetterquist Jesper
    Verksamhetschef/Distriktsläkare
    Telefonnr: 08-595 111 60
  • Öberg Ann-Charlotte
    Sjuksköterska
    Telefonnr: 08-595 111 60

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Din Doktor Märsta AB.

Generella patientomdömen

Delaktighet och involvering i primärvård

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

77

Andel patienter som upplevt sig delaktiga och involverade i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Delaktighet och involvering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Emotionellt stöd i primärvård

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

80

Andel patienter som upplevt emotionellt stöd från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Emotionellt stöd.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Helhetsintryck av besök i primärvård

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

88

Andel patienter som anger att de har ett positivt helhetsintryck av besöket i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Helhetsintryck.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Information och kunskap i primärvård

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

83

Andel patienter som upplevt att de fått information och kunskap från personalen vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Information och kunskap.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Kontinuitet och koordinering i primärvård

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

84

Andel patienter som upplevt kontinuitet och koordinering i sin vård vid besök i primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Kontinuitet och koordinering.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Respekt och bemötande i primärvård

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

89

Andel patienter som upplevt bra bemötande och respekt i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Bemötande och respekt.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Tillgänglighet i primärvård

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

90

Andel patienter som upplevt vården som tillgänglig i sin kontakt med primärvården. Andelen baseras på en sammanvägning av flera enkätfrågor i dimensionen Tillgänglighet.

Patientenkäten genomfördes
2015
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)

Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan

91
Det aktuella värdet är
91 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)

Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra

81
Det aktuella värdet är
81 %.
Undersökningen genomfördes
2014.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

92
Det aktuella värdet är
92 %.
Undersökningen genomfördes
augusti 2016.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

45

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk. 

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
45 av 100
Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

99

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
99 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård.

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

100

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Öppna jämförelser, Diabetesvård, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
100 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information