Samlad information om covid-19 på lätt svenska

Råd till dig som har covid-19

Råd till dig som har covid-19 - svenska lättläst

Här är råd till dig som har till exempel en förkylning, influensa eller covid-19. Råden gäller dig som kan vara hemma och inte behöver få vård på sjukhus. Kontakta vården om du blir sjukare.

Här kan du läsa mer om covid-19.

Här kan du läsa mer om influensa.

Det är viktigt att du undviker nära kontakt med andra om du känner dig sjuk. Gör det tills du känner dig bättre. De flesta behöver inte lämna prov.

Vaccinera dig mot covid-19 när du har blivit frisk, om du inte redan är vaccinerad.

Välj region högst upp på sidan för att få mer information om vad som gäller där du är.

Du kan läsa en längre version av texten här.

Mer innehåll på lätt svenska

Lätt svenska

Här kan du se det innehåll på 1177.se som finns på lätt svenska. Välj region högst upp på sidan för att se vad som gäller för dig.

1177 på andra språk

Här kan du se en lista med andra språk där det finns översatt material. Sidan är på engelska.

Till toppen av sidan