Samlad information om covid-19 på lätt svenska

Råd till dig som har covid-19

Råd till dig som har covid-19 - svenska lättläst

Här är råd till dig som har sjukdomen covid-19. Råden gäller dig som kan vara hemma och inte behöver få vård på sjukhus. Kontakta vården om du blir sjukare.

Här kan du läsa mer om covid-19.

Det är viktigt att du stannar hemma om du är sjuk. Du behöver också lämna prov för att veta om du har covid-19. Prov är samma sak som test.

Vaccinera dig mot covid-19 när du har blivit frisk, om du inte redan är vaccinerad.

Välj region högst upp på sidan för att få mer information om vad som gäller där du är.

Du kan läsa en längre version av texten här.

Till toppen av sidan