Många i kö för telefonbokning av vaccinering.Det här meddelandet avser Norrbotten

Det är många som ringer telefonbokningen för vaccinering mot covid-19. Det kan tyvärr ta upp till ett par dagar innan du blir uppringd för bokning. Boka gärna digitalt om du har möjlighet.

Samlad information om covid-19 på lätt svenska

Råd till dig som har covid-19

Råd till dig som har covid-19 - svenska lättläst

Här är råd till dig som har sjukdomen covid-19. Råden gäller dig som kan vara hemma och inte behöver få vård på sjukhus. Kontakta vården om du blir sjukare.

Här kan du läsa mer om covid-19.

Lämna prov om du tror att du har covid-19. Prov är samma sak som test.

Välj region högst upp på sidan för att få mer information om vad som gäller där du är.

Du kan läsa en längre version av texten här.

Till toppen av sidan