Självprovtagning covid-19 - provsvar försenade.Det här meddelandet avser Halland

Många provsvar tar nu längre än tre dygn. När provet är analyserat kommer svar via 1177.se. Ring inte 1177 eller vårdcentralen om provsvar.  Om du väntar på provsvar - så kan du göra

Samlad information om covid-19 på lätt svenska

Covid-19

Om Covid-19 - svenska lättläst

Covid-19 beror på ett virus. De flesta personer som får covid-19 blir sjuka som vid en förkylning. En del personer blir mycket sjuka och behöver vård på sjukhus.

Sjukdomen covid-19 orsakas av ett virus som tillhör gruppen coronavirus.

Sjukdomen finns i stora delar av världen. Därför kallas det för en pandemi.

Välj region högst upp på sidan för att få mer information om vad som gäller där du är.

Du kan läsa en längre version av texten här

Till toppen av sidan