Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Hur gör jag för att kontakta en mottagning i en annan del av landet?

Fråga

Jag vill kontakta en mottagning i en annan del av landet när jag är inloggad. Hur ska jag göra?

Svar

Du ska kunna söka fram en mottagning när du är inloggad om mottagningen är tillgänglig för dig. Det är mottagningen som bestämmer vilka invånare den ska vara tillgänglig för.

Är det en mottagning som inte är tillgänglig för dig behöver du först kontakta mottagningen och be dem att godkänna dig för kommunikation. Du kan kontakta mottagningen genom att till exempel ringa dit.

När mottagningen har lagt till dig kan du söka fram den och kontakta den.

Mer på 1177.se

Att logga in på 1177.se

För att logga in på 1177 behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Till toppen av sidan