DET HÄR KAN DU GÖRA NÄR DU LOGGAT IN

Avisering visar att du har fått ett svar i e-tjänsterna

Innehållet gäller Västra Götaland

Det är viktigt att du aktiverar aviseringar så att du får ett sms eller e-post när mottagningen skickar ett svar eller ett meddelande till dig i 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Du väljer själv om du vill ha avisering via ett sms eller e-post. Du gör inställningen för detta när du har loggat in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

I aviseringen står det:
Du har fått ett svar i 1177 Vårdguidens e-tjänster. Logga in på 1177.se för att läsa det. Obs! Detta sms går inte att besvara (det kan även stå att du fått en fråga att besvara)

Du kan också få ett sms eller e-post där mottagningen behöver svar på en fråga. Då står det:
Du har en fråga att besvara i 1177 Vårdguidens e-tjänster. Logga in på 1177.se för att läsa det. Obs! Detta sms går inte att besvara.

Du måste alltid logga in för att läsa ditt svar eller frågan.

Så här gör du

  1. Logga in, gå in under Inställningar och kontrollera så att ditt telefonnummer och e-postadress stämmer. Inställningar hittar du under ditt namn, högst upp till höger.
  2. Klicka i rutan ja för avisering på sms eller e-post, eller båda två om du så önskar, och spara sedan.

När du sedan får ett svar från en mottagning så kommer du att få en avisering till din mobiltelefon och/eller e-postadress. Du kan klicka på länken i aviseringen för att logga in och läsa meddelandet.

Film visar hur du gör

Se den korta filmen som visar var du ställer in att du vill använda funktionen avisering.

Till toppen av sidan