Prima FLM, Centrala Västerås


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av-/omboka tid direkt

  • Förnya recept

  • Förnya hjälpmedel

  • Av/omboka tid

  • Beställa tid

  • Kontakta mig

  • Lämna synpunkter på vården

Telefonnummer och Öppettider

021-15 03 80
Telefontid idag:
08–16
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Norra Källgatan 26, Västerås
Län, kommun
Västmanlands län, Västerås
Postadress
Norra Källgatan 26
722 11 Västerås
Vägbeskrivning

Hörnet Biskopsgatan-Norra Källgatan i centrala Västerås

Vårt utbud

Du kan besöka en distriktssköterska/sjuksköterska för:

  • Omläggning av sår
  • Blodtryckskontroller
  • Hudutslag
  • Injektioner
  • Suturtagning
  • Kost- och hälsorådgivning
  • Inkontinenshjälpmedel
  • Diabeteskontroller

Ring för att boka en tid som passar dig måndag-fredag kl 08:00 - 16:00
på telefonnummer  021-15 03 80

Information om vårdcentralen

Nedanstående information kommer från Vårdvalsenheten och är framtagen i syfte att ge medborgarna ett bra underlag för val av vårdcentral. Samtliga vårdcentraler i Västmanland har likvärdig information på sina sidor. Informationen ses över och uppdateras två gånger per år.

På Prima familjeläkarmottagning fanns, 1 oktober 2018, 8 841 st personer listade. Genomsnittet i Region Västmanland är 8.000 listade/vårdcentral.

Där finns 5,2 heltidstjänster bemannade av distriktssköterskor samt 4,5 heltidstjänster bemannade av familjeläkare (specialister i allmänmedicin). Därutöver finns det 5 st läkare knutna till vårdcentralen som är under utbildning för att bli specialister i allmänmedicin, sk ST-läkare.

På vårdcentralen finns även BVC-sköterska, barnmorska, mödra- och barnhälsovårdspsykolog, kurator, dietist och fysioterapeut. Det finns också sjuksköterskor specialiserade inom astma/KOL, diabetes och inkontinens.   

Vårdcentraalen kan erbjuda: 

  • Vaccinationsmottagning
  • Rökavvänjning 
  • Sömnskola 
  • Grupputbildning diabetes

Det finns parkeringsplatser (betalparkering) i närheten av vårdcentralen.

Verksamhetschef är Sofia Höglund

Arbetsterapi

Vår arbetsterapeut når du på telefonnummer 021-17 57 21

Kurator

För att få kontakt med vår kurator kan du ringa 021-10 83 93
Det går bra att lämna ett meddelande på telefonsvararen

Mödrahälsovård

Nu erbjuder vi mödrahälsovård, preventivmedels- rådgivning, gynekologiska cellprovskontroller samt föräldragrupper till er som är listade vid vår mottagning.

Ring oss måndag-fredag 10:00-11:00 
på telefonnummer 021-10 83 96

 

Om oss

Vi är en familjeläkarmottagning som erbjuder en fullskalig verksamhet med familjeläkare, distriktssköterska, arbetsterapeut, psykoterapeut, mödrahälsovård och BVC. Vår målsättning är att ge dig och din familj en trygg vård med hög tillgänglighet och kontinuitet.

Information till patienter

Kontakta oss per telefon 021-15 03 80 eller via de tjänster som finns på hemsidan www.prima.praktikertjanst.se

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Prima FLM, Centrala Västerås.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

89 %

Det aktuella värdet är
89%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

78 %

Det aktuella värdet är
78%
Mätningen genomfördes
2018-10-01 - 2018-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information