Odensvi läkarmottagning


Vi har en tillförordnad verksamhetschef från och med 2018-12-04 Anna Carin Berglund mobilnr 070-946 20 60

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Lämna synpunkter på vården

  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av-/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Diabetes hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Inkontinens hjälpmedel

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

021-15 25 00
Telefontid idag:
08–16
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Odensviplatsen 2, Västerås
Län, kommun
Västmanlands län, Västerås
Postadress
Odensviplatsen 2
723 42 Västerås

Vårt utbud

Information om vårdcentralen

Nedanstående information kommer från Vårdvalsenheten och är framtagen i syfte att ge medborgarna ett bra underlag för val av vårdcentral. Samtliga vårdcentraler i Västmanland har likvärdig information på sina sidor. Informationen ses över och uppdateras två gånger per år.

På Odensvi läkarmottagning fanns, 1 oktober 2018, 8 754 st personer listade. Genomsnittet i Region Västmanland är 8 000 listade/vårdcentral.

Där finns 4 heltidstjänster bemannade av distriktssköterskor samt 4 heltidstjänster bemannade av familjeläkare (specialister i allmänmedicin). Därutöver finns det 2 st läkare knuten till vårdcentralen som är under utbildning för att bli specialist i allmänmedicin, sk ST-läkare.

På vårdcentralen finns också BVC-sköterska, barnmorska, mödra- och barnhälsovårdspsykolog, kurator, arbetsterapeut, dietist och fysioterapeut. På vårdcentralen finns också sjuksköterska specialiserad inom astma/KOL, diabetes och inkontinens.

Vårdcentralen kan erbjuda: 

  • Vaccinationsmottagning 
  • Livsstilsmottagning
  • Artrosskola
  • Familjecentrum
  • Lättakut mottagning måndag- fredag

Det finns gratis parkeringsplatser i direkt anslutning samt i närheten till vårdcentralen.

Verksamhetscher är Carina Kahlin

Om oss

Odensvi Läkarmottagning är sedan 1994 en privat välfungerande distriktsläkarmottagning med verksamhet inom alla aspekter av primärvård. Vi är för närvarande fyra specialister i allmänmedicin samt AT och ST läkare. Vi har distriktssköterskor med särskild kompetens inom diabetes, hypertoni, inkontinens och spirometri. Vi har egen BVC och MVC med barnmorska, sköterskor och psykolog med bl a föräldra- och pappagrupper. Vi har även två fysioterapeuter. Vi erbjuder bland annat sjukgymnastisk behandling, kiropraktik, akupunktur, medicinsk yoga, bassäng, artros- och diabetesskola och neurologisk behandling. Vi har även gruppaktivitet med cirkel- och styrketräning, kroppskännedom samt balans- och korordinationsträning.

För akuta besvär som ej är äldre än 14 dagar är du välkommen till "Lättakuten". Öppettider måndag-fredag kl 13.00-16.00, ej röda dagar. Ingen tidsbokning behövs. Ex på besök: Hosta-snuva-feber, halsont, urinvägsbesvär, akut allergi, hud-, öron- och magbesvär, akut skada, akut smärta i rygg, knä, fot

Vi har en tillförordnad verksamhetschef från och med 2018-12-04 Anna Carin Berglund mobilnr 070-946 20 60

Information till patienter

Alla ärenden anmäls i receptionen. Tag en nummerlapp och vänta på din tur.

Har du en bokad tid efter kl 16.00 var vänlig ring på klockan vid ytterdörren.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Odensvi läkarmottagning.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

69 %

Det aktuella värdet är
69%
Mätningen genomfördes
2018-10-01 - 2018-10-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

72 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

65 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
65 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

61 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
61 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

68 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
68 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information