Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Jag har Freja e-id. Nu kan jag inte längre logga in på 1177.se. Vad har hänt?

Fråga

Jag har Freja e-id. Nu kan jag inte längre logga in på 1177.se. Vad har hänt?

Svar

Du som tidigare använt Freja e-id för att logga in på 1177.se måste nu uppgradera ditt Freja e-id till Freja plus eller skaffa en annan godkänd e-legitimation för att kunna logga in.

Läs om hur du skaffar Freja plus

Läs om hur du beställer och kommer igång med BankID

Aktuella artiklar

Jag kan inte logga in med e-legitimation. Vad kan vara fel?

Problem med inloggning kan bero på flera saker. Här kan du läsa om de vanligaste orsakerna och vad du kan göra åt dem.

Att logga in på 1177.se

För att logga in på 1177 behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Till toppen av sidan