Folktandvården Anderstorp

Anderstorg 14, 931 02 Skellefteå

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer
Telefontider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.20–18.45
Tisdag07.00–15.45
Onsdag07.00–15.45
Torsdag07.00–15.45
Fredag07.00–13.45
LördagStängt
SöndagStängt

Öppettider
DagÖppettiderKommentarer
Måndag07.00–19.00
Tisdag07.00–16.00
Onsdag07.00–16.00
Torsdag07.00–16.00
Fredag07.00–14.00
LördagStängt
SöndagStängt

Besöksadress:
Anderstorg 14, 931 02 Skellefteå
Län, kommun:
Västerbottens län, Skellefteå
Postadress:
Box 20974, 931 02 Skellefteå

Vi har just nu begränsade resurser och måste därför prioritera vårt arbete.

Vi erbjuder akut tandvård till alla. I övrigt följer vi Regionens riktlinjer för prioriterad tandvård.  Om du vill veta mer om Regionens tandvårdsstöd kan du läsa om det på 1177.se

Barn- och ungdomstandvården är precis som förut ett av våra ansvarsområden.

Du kan naturligtvis också kontakta oss direkt med dina frågor via våra e-tjänster.

För kontakt och mer information, se vårt utbud.

Vid olycksfall och akuta besvär vänder du dig till Folktandvården City Tandakuten Skeppargatan 21.

Måndag 7.00-19.00 tisdag- fredag kl 7.00 till kl 15.40 ring då tel. 090-7859100

Olycksfall och akuta besvär under helgdagar ring då också 090-7859100 mellan kl 9.00 till 12.00.

Vid akuta tand- och käkskador övrig tid ringer du 1177.

Driftsform: Region

Välkommen till oss! Här har vi följande utbud. Kontakta oss med e-tjänsterna eller ring  vårt telefonnummer.

  • Vid olycksfall och akuta besvär vänder du dig till Folktandvården City Tandakuten Skeppargatan 21.

    Måndag 7.00-19.00  tisdag- fredag kl 7.00 till kl 15.40 ring då tel. 090-7859100 
    Olycksfall och akuta besvär under helgdagar ring då också 090-7859100 mellan kl 9.00 till 12.00. Telefonnummer: 090-785 91 00

    Våra telefontider är:

    Måndag - onsdag: 07.00-18.40
    Torsdag och fredag: 07.00-15.40

    Helgdagar och röda dagar 09.00-12.00

  • Med anledning av brist på tandvårdspersonal så har Regionstyrelsen fattat beslut om att Folktandvården Västerbotten inte förlänger eller nytecknar Frisktandvårdsavtal från och med 1: a juni 2022.

    Ditt nuvarande Frisktandvårdsavtal kommer att löpa som överenskommet avtalsperioden ut. Därefter kommer det inte att förlängas. Inga förlängningar av frisktandsvårdavtal sker efter 1: a juni 2022.

    Vi beklagar den uppkomna situationen och hoppas på överseende. I dagsläget är det omöjligt att svara på när Folktandvården kan återuppta frisktandvårdsavtal.

    Du är alltid välkommen till Folktandvården Västerbotten vid akuta besvär. Vi arbetar med rekrytering av personal och hoppas att kunna återkomma med positiva nyheter längre fram.

  • Vi vill gärna att du som patient betalar efter varje besök, i första hand med betalkort.
    Önskar du en faktura eller delbetala kan du ansöka om det hos vår samarbetspartner, Resurs Bank.
    https://www.resursbank.se/tandkonto

    Ansök enkelt i mobilen genom att SMS:a ordet TAND till 71690.

    Tomma stolar kostar
    • För en rättvis och lika hantering av tillgänglighet till vård gäller följande för uteblivande till avtalade vårdbesök vid folktandvårdens kliniker;
    • Alla uteblivna besök debiteras patienten. Kostnaden är för närvarande 500 kr oavsett patientens ålder. Faktureringsavgift tillkommer.
    • Om- och avbokning av ett bokat vårdbesök är möjligt till senast kl. 15.00 dagen före besöket.
    • Vid akut sjukdom är ett sent återbud möjligt fram till kl. 9.00 samma dag. Efter 9.00 debiteras alla 500 kr oavsett orsak. Faktureringsavgift tillkommer.
  • Känner du dig osäker eller rädd inför tandläkarbesöket? Lugn! Vi kan hjälpa dig. Tala om att du är rädd när du bokar din tid. Vår personal har stor kunskap om hur man bemöter och behandlar patienter med tandvårdsrädsla.

    Läs mer om:

    Tandvårdsrädsla hos vuxna

    Tandvårdsrädsla hos barn

    Telefon 090-785 44 78

  • Vi erbjuder gruppstöd på Folktandvården i samarbete med hälsocentralen. Vi kan även erbjuda dig individuellt stöd.

    Telefon 090-785 44 78

     

  • Vi tar dina synpunkter på allvar.

    Missnöje och konstruktiva synpunkter bidrar till att vi kan förbättra vår verksamhet. Tycker du att vi kan bli bättre på till exempel information, behandling, tillgänglighet eller kanske bemötande och vård?

    Kontakta i första hand;
    • din behandlare
    • verksamhetschefen
    • tandvårdschefen

    Du kan använda dig av vår e-tjänst "Hjälp oss bli bättre", eller använd dig av vår blankett som finns på kliniken för att lämna dina synpunkter.

    .

  • Verksamhetschef: Anna Hultman
    e-post: anna.hultman@regionvasterbotten.se

     

     

     

Till toppen av sidan