SUPPORT OCH TEKNISKA KRAV FÖR E-TJÄNSTERNA

Support för 1177 Vårdguidens e-tjänster

Här kan du se aktuell information och kontakta vår tekniska support.

Aktuell information

""

Aktuell information 2020-10-22

Under vecka 43 pågår det tekniskt underhåll för Region Sörmland.

Det kan förekomma problem med att se sina bokade tider eller boka tider direkt.

2020-08-17 Provtagning covid-19

Just nu har vi hög belastning hos supporten.
Har du frågor om provtagning för Covid-19 och antikroppstester?
Börja med att läsa om vad din region erbjuder och hur det går till
• Gå till startsidan 1177.se
• Välj din region genom att klicka på pilen högst upp på sidan där det står Välj region
• Då ska din region ha en sida med samlad information om corona (covid-19)

Stockholms län

Bokade tester med leverans den 29 september

Många har hört av sig angående tester som beställts med leveransdatum den 29 september. Felsökning har gjorts och man har då funnit att ett antal tester inte kunnat levereras. 

Felet åtgärdas idag den 6 oktober och alla som väntat får nu sina hemtester levererade. Har du redan hunnit boka ett nytt test kan du därför få en dubbel leverans. Bortse då bara från den ena. 

Stockholms län

Boka tid för provtagning av covid-19 och antikroppar i Stockholms län

För att boka tid för PCR- test, alltså för dig som är sjuk med symtom på covid-19, klicka här. Om du behöver sjukvårdsrådgivning ska du som vanligt ringa till 1177.

För att boka tid för antikroppstest för covid-19, klicka här.

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren angående provtagning.

Har du frågor om appen Alltid öppet, kontakta supporten för Alltid öppet här

Eftersom efterfrågan på att boka tid är hög kan det ta längre tid än vanligt att komma fram på de olika supportnumren, både i telefon och via formulär.

Support för 1177 Vårdguidens e-tjänster

Fält med * är obligatoriska.

Till toppen av sidan