Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

08-123 681 50
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16:30
Öppettider:
Mån-fre 08–16:30

ADRESS

Besöksadress
Tomtebodavägen 12A,5 tr,OBS! Ny adress från och med den 3 december 2018.,SOLNA
Län, kommun
Stockholms län, Solna
Postadress
Box 6033
171 06 SOLNA
Vägbeskrivning

Hållplats Biomedicum

Bussar:

6 från Odenplan

67 från Odenplan eller Frösundavik

507 från Odenplan eller Västra Skogen, Hållplats Prostvägen

506 från Solna/Sundbyberg

Om oss

Information till remittenter:
Elektroniska remisser skickas i TakeCare till: PSNV-remissportal
Remittenter som inte har tillgång till TakeCare kan skicka pappersremiss till:
PSNV-Remissportalen
Box 98
191 22 Sollentuna

Akuta remisser skickas direkt till Mobila Akutenheten Karolinska (MAK) som har kvar sin remissingång i TakeCare.


Psykiatrisk mottagning för vuxna över 18 år. Mottagningen är till för personer med svårare psykiska problem och deras anhöriga. Om du har lättare psykiska besvär ska du vända dig till primärvården.
 
Till mottagningen kommer du genom att ringa själv, eller med remiss från t ex husläkare.

Nyanmälan
:
Måndag: 9-10, Tisdag:9-10, Onsdag: 9-10, Torsdag: 14:30-15:30, Fredag: 9-10.
Tel: 08-123 681 55
 
Vid akut behov av vård vänder du dig till Mobila Akutenheten Karolinska, tel 08-517 750 40.  

Vi har avtal med landstinget inom

Psykiatrisk specialistvård för vuxna

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2013-04-05

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Psykiatriska mottagningen Kronan, Psykiatri Nordväst.

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

93 %
Det aktuella värdet är
93 %.
Undersökningen genomfördes
december 2018.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information