Vårdcentralen Gallerian Eskilstuna, Eskilstuna

Kungsgatan 6, Eskilstuna

Visa på kartaVägbeskrivning

Telefonnummer:

016-585 89 00

Öppet idag

  • 07:15 - 18:00

Telefontid idag

  • 07:15 - 18:00

Fler tider och telefonnummer

Telefontider

  • Mån-Tor07:15 - 18:00
  • Fre08:00 - 17:00

Öppettider:

  • Mån-Tor07:15 - 18:00
  • Fre08:00 - 17:00
Besöksadress:
Kungsgatan 6, Eskilstuna
Län, kommun:
Södermanlands län, Eskilstuna
Postadress:
Vårdcentralen Gallerian Eskils, 631 88 Eskilstuna
Webbplats:
https://regionsormland.se/halsa-vard/vardcentraler-i-sormland/

Vägbeskrivning

Hitta hit:

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se). Ingång från gågatan, Kungsgatan 6 eller från parkeringshuset Gallerian plan 1.

Publicerad: 2019-09-18

Från och med 2 mars gäller följande öppettider:

Vårdcentralen:
Måndag - torsdag: kl 07.15-18.00
Fredag: kl 08.00-17.00

Provtagning:

Måndag - torsdag kl 07.15-17.00, Fredag kl 08.15-12.00

Välkommen att lista dig hos oss!  Mer information om hur du listar dig här: Välja vårdcentral i Sörmland

Publicerad: 2020-01-21

Från och med den 22 januari kan du använda vår nya tjänst med möjligheten att chatta med rehabkoordinator om sjukskrivningsärenden, samt hälsotorgsvärd om Hälsa/Livsstil.

Mer information om hur det går till hittar du under Vårt utbud och rubriken "Chatt". Länk till chatten finns under e-tjänster ovan.

Publicerad: 2019-11-22

Vårt Hälsotorg är en mötesplats öppen för alla invånare i Sörmland, där du kan få kunskap, inspiration och stöd till ett hälsosamt liv. Hälsotorget är kostnadsfritt och här kan du bland annat:
• Träffa en folkhälsovetare för råd till en hälsosam livsstil och stöd till förändring
• Ta blodtryck och mäta din lungkapacitet

ÖPPETTIDER:
Mån - tis kl 10.30 -12.30
Tors: kl 10.30 -12.30 & kl 15 -17

Aktuell information, aktiviteter och öppettider hittar du på: samverkan.regionsormland.se/halsotorg-vardcentral

Publicerad: 2019-11-26

Har du ett förslag på något som kan förbättras? T.ex. hur man bokar tid eller hur vi bättre kan stötta dig eller anhörig i vård hemma.

DialogLab är ett utvecklingsprojekt med syfte att stärka patientens integritet, självbestämmande och delaktighet. Till oss kan du skicka in dina förbättringsförslag här: samverkan.regionsormland.se/forslag

Läs mer om DialogLab här

Vill du vara med och dela dina erfarenheter eller ta fram nya idéer? Kontakta oss på dialoglab@regionsormland.se

Som patient hos oss blir du listad på ett team ("RÖD" eller "BLÅ"). Där ingår flera olika vårdprofessioner; läkare, sjuksköterska, samordningssjuksköterska, psykolog, kurator, fysioterapeut, undersköterska/vårdguide, rehabkoordinator/arbetsterapeut och medicinsk sekreterare. Vi erbjuder även BVC.



SÅ HÄR KONTAKTAR DU OSS:
Via e-tjänster här på 1177.se kan du boka eller beställa besökstider till de olika vårdgivarna i ditt team. Som stöd vid bokningen kan du använda symtomguiden: vanliga-symtom
När du ska boka eller beställa en tid börjar du med att välja utifrån vilka besvär/ärende du har. Mer beskrivning om vilka besvär/vårdärenden du kan välja mellan finns i rubrikerna nedan.

Du kan också boka tid genom att ringa oss på telefon 016-58 58 900. Du väljer kö beroende på dina behov av hjälp och får en tid när vi ringer tillbaka till dig. När det gäller återbud, administrativa frågor och önskemål om förnyade recept kan du lämna meddelande.

Sjukskrivningsärende eller frågor om hälsa/livsstil? Då kan du även nå oss via chatt. Läs mer under rubriken chatt.

  • Välkommen att använda vår nya chattfunktion för frågor om sjukskrivningsärenden eller Hälsa/Livsstil.
    Vi svarar dig helgfri måndag-torsdag klockan 9.00-16.00. För att chatta behöver du ha BankID.
    OBS! Surfar du på en Samsungmobil eller en annan mobil enhet med Android-system, behöver du ändra till Chrome eller Safari som standardwebbläsare.

    Så här gör du:

    1. Gå in på länken: https://regionsormland.platform24.se/?c=gallerian
    2. Välj om du vill chatta om ditt sjukskrivningsärende eller om Hälsa/Livsstil.
    3. Beskriv kortfattat vad du vill chatta om.
    4. Logga in med Mobilt bankID för att starta chatten.

    *Vi kan tyvärr inte hantera skyddade identiteter i denna tjänst.

  • Här kan du via våra e-tjänster själv välja vilken vårdgivare du vill träffa och boka en tid. Du kan enbart boka tider idag. Om tiderna är slut kommer nya tider vara tillgängliga för bokning nästa dag.

  • Här kan du via våra e-tjänster beställa en tid om du har ett långvarigt besvär och/eller flera besvär. Du skriver in dina besvär och meddelandet går till teamet som återkommer med en bokad tid. Du får besked inom 3 arbetsdagar.

  • Här kan du som har flera hjälpinsatser i din vardag t.ex. hemsjukvård, eller sjukdomar med regelbunden kontakt från sjukhuset beställa en tid via våra e-tjänster. Du skriver in dina besvär och meddelandet går till vår samordningssjuksköterska* som kontaktar dig inom 3 arbetsdagar.

    *Din samordningssjuksköterska går tillsammans med dig och eventuell anhörig igenom din hälsa och risker som kan förebyggas. Hen hjälper dig att koordinera och planera vårdinsatser.

  • Här kan du som har frågor eller behöver boka tid för ett sjukskrivningsärende som varat längre än 14 dagar beställa tid via våra e-tjänster. Du skriver in dina besvär och meddelandet går till vårdcentralens rehabkoordinator* som hjälper dig att boka de kontakter du behöver. Du får svar inom 3 arbetsdagar.

    *Rehabkoordinatorn samordnar vårdens del i sjukskrivningsprocessen och samverkar med arbetsgivare, företagshälsovård, Försäkringskassan, arbetsförmedlingen och kommunen.
    Läs mer om rehabkoordinator och sjukskrivning här

     

  • Här kan du som har en kronisk sjukdom t.ex. diabetes, astma, KOL eller annan diagnos, beställa tid via våra e-tjänster till din fasta vårdkontakt*, din sjuksköterska eller läkare. Du skriver in dina besvär så hör vi av oss inom 3 arbetsdagar.

    *Är du sjuk och har många besök i vården kan du behöva hjälp med att till exempel boka vårdbesök. Då kan en ansvarig person få ansvaret att sköta dina kontakter i vården. Det kallas för att ha en fast vårdkontakt. Läs mer om fast vårdkontakt här

  • Här kan du beställa tid via våra e-tjänster för vaccination och rådgivning inom livsstilsfrågor. Här får du också kontakt med BVC.

    Du beskriver dina behov och vi återkommer med svar inom 3 arbetsdagar.

Hos oss är det lätt att få hjälp.

Varje persons behov är utgångspunkt för möte i vår verksamhet.

I partnerskap/tillsammans skapar vi förutsättningar för jämlik vård, jämlik hälsa och hållbart medarbetarskap.

Driftsform

Driftsform: Landsting/Region

  • Lisa MalmbergForskningsledare
  • Irene Bävman FjällVerksamhetschef
  • Pernilla Öjemar EngströmEnhetschef
  • Annika Mac Donald OldbergEnhetschef
  • Charlotte Isaksson ErikssonUtvecklingsledare