Mottagningens logotyp

Vårdcentralen Strängnäs, Region Sörmland


Vill du beställa tid för vaccination av säsongsinfluensan? Ring vaccinationssköterskan, 0152-260 74

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid

  • 2. Boka tid direkt

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Stöd och behandling

Telefonnummer och Öppettider

0152-260 90
Telefontid idag:
Dygnet runt Tlf 1177
Öppet idag:
07:30–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-sön Dygnet runt Tlf 1177
Öppettider:
Mån 07:30–18
Tis-fre 07:30–17
Lör-sön 08–17
Växeltelefon:
016-10 30 00

ADRESS

Besöksadress
Finningevägen 40
Län, kommun
Södermanlands län, Strängnäs
Postadress
Region Sörmland
Vårdcentralen Strängnäs
63188 Eskilstuna
Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).

Om oss

Vårdcentralen Strängnäs är en centralt belägen komplett vårdcentral med hög kompetens och ett gott bemötande.

Vår personal har stor erfarenhet och kunskap om de olika medicinska behoven hos befolkningen. Vårdcentralen har drygt 50 medarbetare.

Vårdcentralens verksamhet är heltäckande och vi arbetar med alla, från barn till äldre. Vi har flera specialistmottagningar, en familjecentral och specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH).


Vi ser fram emot att bli din personliga vårdcentral!


Välkommen!

Kontakta vårdcentralen

Vardagar via 1177 eller telefon 0152-260 90 för rådgivning, bokning och avbokning, förnyelse av recept och hjälpmedelskort.


Jourmottagning bedrivs på vårdcentralen alla lördag- söndag- och helgdagar kl 8.00-17.00. Ingång via ambulansintaget, ring på klockan.

Jourmottagningen har rådgivning och bokning av läkarbesök via 1177.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Pia Vestergaard
    Klinikadministratör
  • Ann-Charlotte Larsson
    Verksamhetschef
  • Anna Åström
    Distriktssköterska
  • Liselott Björnsdotter
    Sjuksköterska
  • Alexandra Beyermann
    Sjuksköterska
  • Frida Hedengren
    Sjuksköterska
  • Linus Johnsson
    Distriktsläkare
  • Violeta Munoz
    Distriktsläkare
  • Inger Hullberg
    Distriktsläkare
  • Tomas Havland
    Distriktsläkare
  • Kalju Leetmaa
    Distriktsläkare
  • Rolf Bergström
    Distriktsläkare
  • Karin Kastalli
    Distriktsläkare
  • Johanna Haraldsson
    Underläkare ST
  • Miriam Ben-Neji
    Underläkare ST
  • Maria Agkinarastachaki Kollberg
    Distriktsläkare
  • Cecilia Törnsten
    Sjuksköterska
  • Jenny Wall
    Sjuksköterska
  • Mariann Öhrberg
    Distriktssköterska
  • Delila Kujundzic
    Undersköterska
  • Yvonne Hagernäs
    Medicinsk sekreterare
  • Monika Westin
    Sjuksköterska
  • Berit Karlsson
    Sjuksköterska
  • Gunnel Rosenkvist
    Sjuksköterska
  • Eva Bergvall
    Distriktssköterska
  • Anita Prager
    Sjuksköterska
  • Ewa Glad
    Medicinsk sekreterare
  • Agneta Johansson
    Distriktssköterska
  • Anna Dahlin
    Undersköterska
  • Bo Simon
    Distriktssköterska
  • Ann-Britt Henryson
    Medicinsk sekreterare
  • Erika Mc Carthy
    Medicinsk sekreterare
  • Kristina Andersson
    Distriktssköterska
  • Amanda Wilson
    Medicinsk sekreterare
  • Håkan Jonsson
    Sjukgymnast
  • Ann-Charlotte Fogelberg
    Sjukgymnast
  • Susanne Carlsson
    Arbetsterapeut
  • Anna Hellberg
    Arbetsterapeut
  • Amanda Lundsgård
    Arbetsterapeut
  • Sofia Kolmodin
    Distriktssköterska
  • Ingrid Sepp
    Distriktssköterska
  • Jenny Sandberg
    Barnsjuksköterska

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Strängnäs, Region Sörmland.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

93 %

Det aktuella värdet är
93%
Mätningen genomfördes
2018-07-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

94 %

Det aktuella värdet är
94%
Mätningen genomfördes
2018-11-01 - 2018-11-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information