Vården i Östergötland

Frågor eller synpunkter?

Innehållet gäller Östergötland

Om du har frågor eller om du inte är nöjd med något är det viktigt att du hör av dig.

""

Administrativa frågor

Region Östergötlands kundtjänst för ekonomi- och patientfrågor kan svara på frågor om till exempel följande:

  • Patientavgifter
  • Fakturor
  • Autogiro
  • Högkostnadsskydd
  • Frikort
  • Val av vårdcentral.

Telefon till kundtjänst: 010-103 22 88
E-post till kundtjänst: ekonomi@regionostergotland.se

Om du inte är nöjd

Vi vill gärna veta hur du har upplevt dina kontakter med oss. Du kan beskriva vad som har fungerat bra, sådant som du är missnöjd med och föreslå vad som kan bli bättre.

Allra bäst är det om du lämnar din synpunkt eller ditt klagomål till sjukvården eller folktandvården genom att gå till den aktuella mottagningens sida här på webbplatsen. På mottagningens sida väljer du e-tjänsten Synpunkter och klagomål. Då kommer du till ett forumlär som du kan fylla i.

Du behöver inte ange vem du är när du lämnar dina synpunkter, men då kan vi inte heller svara dig. Om du vill att vi ska svara behöver du skriva din e-postadress eller ditt telefonnummer. Då kontaktar vi dig inom fyra veckor.

Om du vill ha stöd i samband med att du har synpunkter eller vill klaga på vården kan du kontakta Patientnämnden i Östergötland. Patientnämnden har telefonnummer 010-105 92 93.

Hitta fler kontaktvägar och läs om flera sätt att lämna synpunkter eller klaga

Till toppen av sidan