Liljeholmskajens Vårdcentral
Våra e-tjänster
- 1. Boka tid direkt
- 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt
- Av/omboka tid
- Beställa journalkopior
- Beställa tid
- Förnya hjälpmedel
- Förnya recept
- Kontakta mig
-
1. Boka tid direkt
Du kan endast boka tid vid dessa typer av akuta besvär: infektion i luftvägar, öroninflammation, bihåleinflammation, halsfluss, urinvägsinfektion, ångest och depression. För återbesök ring som vanligt 08-7090990 på vardagar mellan 8:00 och 16:00 Vid allvarliga tillstånd ring alltid 112. Senast 24 timmar innan ditt besök kan du avboka via 08-7090990 annars debiteras du för uteblivet besök. Återbud kan lämnas dygnet runt via 1177.se Du får en bekräftelse via Mina vårdguiden på din bokade tid. -
2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt
-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Du måste avboka senast fyra timmar innan den bokade tiden annars debiteras du för uteblivet besök. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Kopiorna skickas hem till dig. Kontrollera att du angivit rätt adress i formuläret. De nio första kopiorna är kostnadsfria. Den tionde kopian kostar 50 kr och därefter 2 kr styck + porto. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Beställa tid
Här kan du skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare. Du kommer att få svar inom3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Om tiden inte passar dig måste du själv avboka senast fyra timmar innan annars debiteras du för uteblivet besök. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär, ring din mottagning på telefonnummer08-709 09 90eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya hjälpmedel
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan hjälpmedel. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Du kan ange högst fyra hjälpmedel per formulär. Behöver du förnya fler hjälpmedel gör du en ny beställning på samma sätt. Om du inte är nöjd med nuvarande hjälpmedel eller behöver rådgöra med din vårdgivare ber vi dig kontakta mottagningen på telefonnummer 08-709 09 90. I de fall som hjälpmedel/hjälpmedelskort levereras direkt till dig, skickas de till den adress som är angiven i formuläret. Kontrollera därför att uppgifterna stämmer. För inkontinenshjälpmedel tillkommer en kostnad på 200 kronor per år. Avgiften faktureras från hjälpmedelsleverantören. Kostnad för övriga hjälpmedel kan tillkomma. Landstingets avgifter gäller. Ange om du har frikort för sjukvård. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte förnya recept på så kallade särskilda läkemedel, till exempel sömntabletter eller starka värktabletter. Landstingets avgifter gäller. Om du har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Kostnad för läkemedel kan tillkomma. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din vårdgivare eller be din vårdgivare kontakta dig. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär, ring din mottagning på 08-709 09 90 eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person.
Telefonnummer och Öppettider
08-709 09 90- Telefontid idag:
- 08–17
- Öppet idag:
- 08–17
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–17 - Öppettider:
-
Mån-fre 08–17 - Reception/expedition:
- 08-522 407 77
- Växeltelefon:
- 08-709 09 90
- Webbplats:
- www.liljeholmskajensvc.se
Aktuellt
Vaccinera dig mot influensa
- Vaccinationstider:
- Mån 13–16:30
- Tis 13–16:30
- Ons 13–16:30
- Tor 13–16:30
- Fre 13–16:30
Tusentals stockholmare får influensa varje år. Om du har en kronisk sjukdom, är gravid eller över 65 år kan influensa medföra större risker och därför är det bra om du skyddar dig genom att vaccinera dig. För dig som tillhör en riskgrupp och är folkbokförd i Stockholms län är det gratis fram till och med den 28 februari 2019.
I år är det brist på influensavaccin och alla vårdgivare kan därför inte erbjuda vaccination. Här finns en lista på vaccinationsmottagningar där du som ingår i en riskgrupp kan vaccinera dig.
ADRESS
- Besöksadress
- Årstaängsvägen 21 B,1 trappa upp,STOCKHOLM
- Län, kommun
- Stockholms län, Stockholm
- Postadress
-
Årstaängsvägen 21 B
117 43 STOCKHOLM
- Vägbeskrivning
-
T-bana Liljeholmen eller tvärbana Liljeholmen
Om oss
Jour
Lijeholmens Husläkarjour
Liljeholmstorget 7
Vardagar 17-22
Helger 8-22
Tel 08-123 679 50
Söker du en egen husläkare? Värdesätter du kontiniutet?
Då har du nu möjlighet att lista dig hos oss
-Boka ditt besök i förväg.
-Vi erbjuder en säker och god vård med hög tillgänglighet samt läkarkontinuitet.
-Vi läkare är specialister inom allmänmedicin.
Här finns
-Distriktsläkare
-Distriktssköterska
-Kurator
-Vaccinationer
-Laboratorium
Öppetider
Vårdcentralen
Helgfria vardagar
Måndag-Fredag 8-17
Laboratorium
Måndag-Torsdag 8-12
Vårdcentralen är STÄNGD! Nationaldagen, Midsommarafton,Julafton och Nyårsafton.
VÄLKOMMEN TILL OSS!
Vi har avtal med landstinget inom
Husläkarverksamhet
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Privat, vårdavtal.
- Certifieringar:
- Miljödiplomerad 2018-09-19
Personal
-
Forsbo Hannukainen SeijaDistriktsläkareTelefonnr: 08-709 09 90
-
Lindström ThiDistriktsläkareTelefonnr: 08-709 09 90
-
Syed ShaistaDistriktsläkareTelefonnr: 08-709 09 90
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Liljeholmskajens Vårdcentral.
Telefon- & läkartillgänglighet
Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård
Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.
- Det aktuella värdet är
- 98%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 59 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 60 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 62 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 62 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 73 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 77 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 55 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Övriga kvalitetsmått
Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.
Följer rekommenderade läkemedelsförskrivning (vårdcentral)
Läkemedelsförskrivning enligt Kloka listan
- Det aktuella värdet är
- 87 %.
- Undersökningen genomfördes
- 2014.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Mätt blodsockret på diabetespatienter (vårdcentral)
Långtidssockerprov är ett blodprov som ger ett mått på hur blodsockerhalten har legat två till tre månader innan provtagningen. Om man har diabetes är det vanligt att man lämnar detta prov för att fortlöpande kontrollera att behandlingen fungerar bra
- Det aktuella värdet är
- 95 %.
- Undersökningen genomfördes
- 2014.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Telefontillgänglighet (vårdcentral)
Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem
- Det aktuella värdet är
- 90 %.
- Undersökningen genomfördes
- januari 2019.
Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting
Fotundersökning vid diabetes – primärvård
Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.
Beskrivning
Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.
I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning ska göras varje år. Målnivån är 99 procent.
Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner.
Målvärdesbeskrivning
Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.
- Källa:
- Nationella diabetesregistret (NDR)
- Granskare:
- Ann-Marie Svensson
- Nyckelord:
- Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård
Värde
- Eftersträvansvärt värde:
- Högt
- Mätvärdet avser tidsperioden:
- 2018/10/01 - 2018/12/31
- Uppnått värde för mottagningen:
- 96 av 100
- Nationellt målvärde:
- 99 av 100
Ögonbottenundersökning vid diabetes – primärvård
Andel personer, 18 år och äldre med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.
Beskrivning
Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.
I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.
Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner.
Målvärdesbeskrivning
Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.
- Källa:
- Nationella diabetesregistret (NDR)
- Granskare:
- Ann-Marie Svensson
- Nyckelord:
- Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård
Värde
- Eftersträvansvärt värde:
- Högt
- Mätvärdet avser tidsperioden:
- 2018/10/01 - 2018/12/31
- Uppnått värde för mottagningen:
- 64 av 100
- Nationellt målvärde:
- 96 av 100