Närakut Löwenströmska, Cityakuten Praktikertjänst


Telefonnummer och Öppettider

08-586 210 00
Telefontid idag:
08–22
Öppet idag:
08–22

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-sön 08–22
Öppettider:
Mån-sön 08–22
Växeltelefon:
010-601 00 00

ADRESS

Besöksadress
Löwenströmska sjukhuset,Doktor Ziegerts Väg 3,194 89 Upplands Väsby
Län, kommun
Stockholms län, Upplands Väsby
Postadress
Löwenströmska sjukhuset
194 89 UPPLANDS VÄSBY

Om oss

Information om nya influensan:
Ej riskgrupper
Ej barnInformation om årliga influensan:
alla dagar 08:00 - 21:30

På Närakut Löwenströmska får vuxna och barn från 0 år hjälp med akuta sjukdomar och olycksfall som inte är livshotande. Vi kan exempelvis hjälpa dig med frakturer, hjärnskakning, sårskador, buksmärtor, misstänkt propp i ben och akuta allergiska problem.  Hos oss finns specialistläkare och sjuksköterskor med särskilda kunskaper om akut vård. Vi har även möjlighet att konsultera andra specialister samt röntgen vardagar under dagtid och från mars under hela öppettiden Vi har drop-in-mottagning och du kan komma till oss oavsett var i länet du bor. Ring 1177 för råd innan du åker hit, så minskar risken att du får vänta i onödan.

 För besvär som inte är akuta och för utredningar eller återbesök ska du kontakta din ordinarie vårdcentral. Du kan också dygnet runt få råd av en sjuksköterska om hälsa och sjukdomar samt hjälp att hitta rätt i vården på telefon 1177.Närakut Löwenströmska drivs av CityAkuten – som ingår i vårdkoncernen Praktikertjänst – på uppdrag av Stockholms läns landsting.

Vi har avtal med landstinget inom

Närakut

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2007-11-29

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Närakut Löwenströmska, Cityakuten Praktikertjänst.

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

1 %
Det aktuella värdet är
1 %.
Undersökningen genomfördes
augusti 2018.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information