SUPPORT OCH TEKNISKA KRAV FÖR E-TJÄNSTERNA

Tekniska krav för att logga in på 1177.se

För att det ska fungera att logga in bör din mobiltelefon, surfplatta eller dator uppfylla de tekniska krav som vi beskriver på den här sidan.

Mobiltelefoner och surfplattor

Följande telefoner och operativsystem rekommenderas med den webbläsare som följer med telefonen eller surfplattan:

  • Iphone med en uppdaterad version av iOS
  • Ipad med en uppdaterad version av iOS
  • Telefoner och surfplattor med en uppdaterad version av android
  • Windows phone 7.5 eller nyare.

Operativsystem för datorer

De operativsystem vi rekommenderar är:

  • Windows 7 eller nyare
  • OSX 10.10 eller nyare. 

Webbläsare för datorer

För PC rekommenderar vi:

För Mac rekommenderar vi:

Andra webbläsare 

E-tjänsterna kan fungera med andra eller äldre versioner av webbläsare och operativsystem än dem vi rekommenderar. Vi kan dock inte garantera att de fungerar felfritt och vi ger ingen support vid eventuella problem med andra webbläsare eller operativsystem än dem vi rekommenderar. Vi avråder dig från att använda betaversioner av webbläsare eftersom dessa fortfarande är under utveckling.

Journalen är på svenska

Den enhet som du loggar in på journalen från behöver ha svenska som inställt språk. Annars finns risk att din journal översätts felaktigt.

E-legitimation

För att logga in på 1177.se behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation, antingen BankID eller Freja eID Plus

För tillfället stöder inte e-tjänsterna e-legitimation från Svenska pass. Det är den e-legitimation som finns på Skatteverkets id-kort, utfärdade från september 2017.

E-tjänsterna stöder heller inte inloggning med Mobilt säkerhets-id eller motsvarande, e-legitimationer som riktar sig till unga och som är ämnade för bankernas egna tjänster.

Läs om hur du beställer och kommer igång med BankID

Läs om hur du skaffar Freja eID Plus

Till toppen av sidan