Film: Träna hemma (kort version)

"Träna hemma" visar ett enkelt sätt att komma igång med styrketräning för den som inte har tränat tidigare. Filmen gör det lätt att träna hemma om du inte har tid eller möjlighet att gå till en träningslokal. 

Den här är en kortare filmversion utan inledning och instruktion och passar därför bäst för dig som redan lärt dig träningsprogrammet. Markeringarna på filmspelarens tidslinje gör det enklare att hitta ett särskilt avsnitt.

Speltid: 36 minuter.

Träningsprogrammet visar uppvärmning, muskelträning, stretchning och avslappning. Träning för sex olika muskelgrupper: benmuskler, rygg och axlar, överarmarnas baksida, bröstmuskler, överarmarnas framsida och magmuskler.

Programmet är skapat för nybörjare och du behöver ingen särskild utrustning för att börja träna.  Rörelserna visas på tre olika svårighetsnivåer, så du kan fortsätta träna med hjälp av det här programmet och öka svårighetsgraden när du blivit starkare.

Publicerad:
2011-11-29
Skribent:

Kristin Olson, producent
Therése Birnstingl, träningsledare

Redaktör:

Peter Tuominen, 1177 Vårdguiden

Granskare:

Louise Feinbaum, sjukgymnast

Teknisk producent:

Klevgränd Produktion