Urologmottagningen Västervik
Våra e-tjänster
- Av/omboka tid
- Begär intyg
- Beställa journalkopior
- Beställa tid
- Fråga sjuksköterskan
- Förlänga sjukskrivning
- Förnya hjälpmedel
- Förnya recept
- Kontakta mig
- Rådgivning
-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Du måste avboka senast ett dygn innan den bokade tiden annars debiteras du för uteblivet besök. Det gäller även dig som har frikort, är under 20 år eller över 85 år. Vid avbokning närmare bokad tid, var god ring mottagningen. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Begär intyg
Här kan du skicka en förfrågan om förnyelse eller begäran om nytt intyg. Din vårdgivare avgör om intyget utfärdas. Eventuell kostnad för intyget tillkommer. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Om ett intyg utfärdas så kommer det att skickas hem till dig. Kontrollera att adressuppgifterna i formuläret stämmer. Du kan endast begära ett intyg per formulär. Behöver du fler intyg gör du en ny beställning på samma sätt. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. För att skicka ärenden åt en anhörig, använd den anhöriges konto och ange dig själv som närstående. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. De nio första kopiorna är kostnadsfria ochskickas hem till dig viarekommenderat brev. Den tionde kopian kostar 50 kr, därefter 2 kr styck och skickas till dig via postförskott. Kontrollera att du angivit rätt adress i formuläret. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa tid
Här kan du skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Om tiden inte passar dig måste du själv avboka senast fyra timmar innan annars debiteras du för uteblivet besök. OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär, ring din mottagning på telefonnummer0490-87046 eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. För att skicka ärenden åt en anhörig, använd den anhöriges konto och ange dig själv som närstående. -
Fråga sjuksköterskan
Här kan du ställa fråga till sjuksköterska. Om du har akuta besvär ring Sjukvårdsrådgivningen på telefon 1177. Du kommer att få svar inom5 dagarvia ditt konto i Mina vårdkontakter. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. För att skicka ärenden åt en anhörig, använd den anhöriges konto och ange dig själv som närstående. -
Förlänga sjukskrivning
Här kan du skicka en förfrågan om att förlänga din sjukskrivning. Din vårdgivare avgör om sjukskrivningen förnyas. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Intyg om eventuell förlängd sjukskrivning skickas hem till dig. Kontrollera att du angett rätt adress i formuläret. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya hjälpmedel
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan hjälpmedel. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Du kan ange högst fyra hjälpmedel per formulär. Behöver du förnya fler hjälpmedel gör du en ny beställning på samma sätt. Om du inte är nöjd med nuvarande hjälpmedel eller behöver rådgöra med din vårdgivare ber vi dig kontakta mottagningen på telefonnummer 0490-87046 I de fall som hjälpmedel levereras direkt till dig, skickas de till den adress som är angiven i formuläret. Kontrollera därför att uppgifterna stämmer. Kostnad för övriga hjälpmedel kan tillkomma. Landstingets avgifter gäller. Ange om du har frikort för sjukvård. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte förnya recept på så kallade särskilda läkemedel, till exempel sömntabletter eller starka värktabletter. Landstingets avgifter gäller. Receptförnyelse kostar100kr.Om du är under 20 år ellerhar giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din vårdgivare eller be din vårdgivare kontakta dig. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär, ring din mottagning på 0490-87046 eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina Vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Rådgivning
Här kan du be om råd från din vårdgivare. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. För att skicka ärenden åt en anhörig, använd den anhöriges konto och ange dig själv som närstående.
Telefonnummer och Öppettider
0490-870 46- Telefontid idag:
- 09–10
- Öppet idag:
- 07:30–16
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 09–10 - Öppettider:
-
Mån-tor 07:30–16 Fre 07:30–13:30 - Växeltelefon:
- 0490-860 00
ADRESS
- Besöksadress
- Östra Kyrkogatan 48, Västervik
- Län, kommun
- Kalmar län, Västervik
- Postadress
-
Västerviks sjukhus
Urologmottagningen
593 81 Västervik
- Vägbeskrivning
-
Urologmottagningen finns på Västerviks sjukhus, hus 11, plan 3. Lättast kommer du till oss genom att gå in via huvudentrén.
Om oss
Till oss kommer du både för nybesök och återbesök. Vi gör utredningar och behandlingar vid sjukdomar i njurar, urinvägarna, prostata och mannens könsorgan. Vi behandlar även inkontinens och stensjukdomar.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Urologmottagningen Västervik.
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 83 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 88 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 89 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 92 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting