Slottsfjärdens läkarmottagning Kalmar
Våra e-tjänster
- Av/omboka tid
- Beställa journalkopior
- Beställ diabeteshjälpmedel
- Beställ inkontinenshjälpmedel
- Boka tid för resevaccination
- Förnya recept
- Kontakta mig
-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Anmäl ditt återbud ett dygn innan den bokade tiden annars har Landstinget rätt att debitera dig för uteblivet besök. Även du som har frikort, du somär över 85 år, du som ärunder 20 år debiteras för uteblivet besök som inte har avbokats i tid. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter inom3 arbetsdagar. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior.Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalenDu kommer att få svar inom X arbetsdagar i din inkorg.Kopiorna skickas hem till dig. Kontrollera att du angivit rätt adress i formuläret. De nio första kopiorna är kostnadsfria. Den tionde kopian kostar 50 kr och därefter 2 kr styck + porto.Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställ diabeteshjälpmedel
OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du behöver få svar direkt ska du istället ringa mottagningen på XX-XX XX XX eller numret 1177 för sjukvårdsrådgivning.Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställ inkontinenshjälpmedel
OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du behöver få svar direkt ska du istället ringa mottagningen på XX-XX XX XX eller numret 1177 för sjukvårdsrådgivning.Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Boka tid för resevaccination
Här kan du ställa frågor kring resevaccination. Du kommer att få svar inom 4 arbetsdagar. Inom Skellefteåområdet sker all resevaccinering på Erikslids hälsocentral oavsett vilken hälsocentral du tillhör. Så vill du boka en tid kan du vända dig direkt till Erikslids hälsocentral. Använd Erikslids e-tjänst -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom3 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Landstingets avgifter gäller, 60 kr. Om du har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Kontakta mig
OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du behöver få svar direkt ska du istället ringa mottagningen på XX-XX XX XX eller numret 1177 för sjukvårdsrådgivning.Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
Telefonnummer och Öppettider
0480-266 20- Telefontid idag:
- 08–16:30
- Öppet idag:
- 07:45–16:45
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–16:30 - Öppettider:
-
Mån-fre 07:45–16:45
ADRESS
- Besöksadress
- Tjärhovsgatan 7, Kalmar
- Län, kommun
- Kalmar län, Kalmar
- Postadress
-
Slottsfjärdens läkarmottagning
Tjärhovsgatan 7
392 31 Kalmar
Om oss
Privat husläkarmottagning
Information till patienter
Ring helst och boka tid före besök.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Privat.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Slottsfjärdens läkarmottagning Kalmar.
Telefon- & läkartillgänglighet
Primärvårdens tillgänglighet per telefon
Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.
- Det aktuella värdet är
- 79%
- Mätningen genomfördes
- 2018-07-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården
Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård
Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.
- Det aktuella värdet är
- 67%
- Mätningen genomfördes
- 2018-12-01 - 2018-12-31
Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 80 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 75 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 78 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 75 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 82 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2017
- Den patientupplevda kvalitén är
- 79 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting