Ortopedavdelning 3 Västervik


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Begär intyg Ortopedmottagningen Västervik

  • Beställ journalkopia Ortopedmottagningen Västervik

  • Förnya recept Ortopedmottagningen Västervik

  • Hjälp oss att bli bättre Ortopedmottagningen Västervik

  • Kontakta oss Ortopedmottagningen Västervik

  • Rådgivning Ortopedmottagningen Västervik

  • Mina bokade tider

Telefonnummer och Öppettider

0490-861 43
Telefontid idag:
Dygnet runt
Öppet idag:
Dygnet runt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-sön Dygnet runt
Öppettider:
Mån-sön Dygnet runt
Växeltelefon:
0490-860 00

ADRESS

Besöksadress
Östra Kyrkogatan 48, Västervik
Län, kommun
Kalmar län, Västervik
Postadress
Västerviks sjukhus
Ortopedavdelning 3
593 81 Västervik
Vägbeskrivning

Ortopedavdelning 3 finns på Västerviks sjukhus, hus 11, plan 8. Lättast kommer du till oss genom att gå in via huvudentrén.

Om oss

Hos oss vårdas du efter att du har genomgått en ortopedisk operation. Du kan till exempel har gjort en protesoperation i knä, höft eller axel, en korsbandsoperation eller ett fot- eller handingrepp. Här möter du kunnig personal som arbetar nära varandra i team och i samråd med dig som patient.


Vi har ett utpräglat kvalitetstänk och rapporterar till flertalet kvalitetsregister. Vi arbetar med så kallat "fast track"-koncept på höft- och knäprotesoperationer vilket innebär ett mycket genomtänkt och högkvalitativt arbete med syfte att förbättra och optimera omhändertagandet före, under och efter din operation.

Information till besökare

Besökstider för anhöriga:
  • Mån-sön 15–19
Besöksregler:
Vi har blomförbud av hänsyn till allergiker. Använd inte parfym eller starkt doftande hårvårdsprodukter när du ska besöka oss.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Ortopedavdelning 3 Västervik.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården för patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

93 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
93 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

92 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

94 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
94 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information