Öron- näs- och halsmottagningen Västervik
Våra e-tjänster
Fler e-tjänster Färre e-tjänster-
Av/omboka tid
Här kan du av- eller omboka en redan bokad tid på mottagningen. Uteblir du från besöket utan att avboka tiden senast ett dygn före den bokade tiden har landstinget rätt att ta ut en avgift för uteblivet besök. Det gäller även dig som har frikort eller är under 20 år eller över 85 år. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i Mina vårdkontakter. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar inom 5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom 5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte förnya recept på så kallade särskilda läkemedel, till exempel sömntabletter eller starka värktabletter. Landstingets avgifter gäller. Receptförnyelse kostar100 kr. Om du är under 20 år eller har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Kostnad för läkemedel tillkommer. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din vårdgivare eller be din vårdgivare kontakta dig. Du kommer att få svar inom 5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud registrerat i Mina vårdkontakter. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
Telefonnummer och Öppettider
0490-860 70- Telefontid idag:
- 08–09:15
- Öppet idag:
- 07:20–14
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-tor 15:30–16:30 Mån-fre 08–09:15 - Öppettider:
-
Mån-tor 07:20–17 Fre 07:20–14 - Växeltelefon:
- 0490-860 00
ADRESS
- Besöksadress
- Östra Kyrkogatan 48, Västervik
- Län, kommun
- Kalmar län, Västervik
- Postadress
-
Västerviks sjukhus
Öron- näs- och halsmott.
593 81 Västervik
- Vägbeskrivning
-
Öron- näs- och halsmottagningen finns på Västerviks sjukhus, hus 15, plan 2.
Om oss
Till oss kommer du för undersökning och behandling om du har en sjukdom kopplad till öron, näsa, bihålor, munhåla, svalg, luftväg, matstrupe, balans eller hörsel.
Information till patienter
Vänligen anmäl dig i vår anmälningsskärm när du kommer på ditt besök.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Öron- näs- och halsmottagningen Västervik.
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 87 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 93 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 88 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 91 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 95 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting