Ögonmottagningen Västervik
Våra e-tjänster
- Av- eller omboka tid
- Beställa journalkopior
- Fråga om min remiss
- Förfrågan intyg
- Förnya recept
- Hjälp oss att bli bättre
- Kontakta oss
-
Av- eller omboka tid
Här kan du se dina bokade tider hos Ögonmottagningen Västervik samt av- eller omboka dem. Om din tid inte går att omboka här i e-tjänsten eller om du inte hittar en tid som passar dig, kontaktar du mottagningen på telefon 0490-86159 eller skickar du oss ett meddelande via e-tjänsten Kontakta oss. Om du avbokar din tid här, så vänligen meddela oss orsaken samt om du vill ha en ny tid. Landstingets avgifter för besök gäller. Vid uteblivet besök eller av- eller ombokning som sker senare än 24 timmar före bokad tid har landstinget rätt att ta ut en avgift för uteblivet besök. Det gäller även dig som har frikort eller är under 20 år eller över 85 år. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan din vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar inom3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Kopiorna skickastill din folkbokföringsadress om du inte anger något annat.Landstinget tar ut en avgift för tryck och leverans. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden somgäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Fråga om min remiss
Här kan du kontakta oss för att fråga om din remiss har kommit in till oss. Du kommer att får svar inom 2 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig. -
Förfrågan intyg
Här kan du göra en förfrågan och lämna uppgifter för att få intyg utfärdat. Du kommer att få svar inom 2 arbetsdagar via 1177 vårdguidens e-tjänster. Om intyg utfärdas tillkommer eventuell kostnad för intyget. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Du kommer att få svar inom 3 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Landstingets avgifter gäller. Om du är under 20 år, över 85 år eller har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Inloggningenär personlig. Du kan bara utföra ärenden somgäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Hjälp oss att bli bättre
Här kan du lämna förbättringsförslag, klagomål och synpunkter till mottagningen. Du kommer att får svar inom 2 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar ombud. Om du är under 13 år kan din vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig. -
Kontakta oss
Här kan du skicka ett meddelande till oss. Du kommer att få svar inom 2 arbetsdagar via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Om du har akuta besvär ringer du din hälsocentral, oss eller Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar ombud. Om du är under 13 år kan din vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
Telefonnummer och Öppettider
0490-861 59- Telefontid idag:
- 08–11
- Öppet idag:
- 07:30–17
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–11 Tis-tor 13:30–15 - Öppettider:
-
Mån-tor 07:30–17 Fre 07:30–13
ADRESS
- Besöksadress
- Östra Kyrkogatan 48, Västervik
- Län, kommun
- Kalmar län, Västervik
- Postadress
-
Västerviks sjukhus
Ögonmottagningen
593 81 Västervik
- Vägbeskrivning
-
Ögonmottagningen finns på Västerviks sjukhus, hus 3, plan 4. Lättast kommer du till oss genom att gå in via huvudentrén.
Om oss
Till oss kommer du för utredning och behandling av sjukdomar i och kring ögat. Ditt besök sker under dagtid och när behov finns kan du även vårdas inneliggande.
Information till patienter
Vid akuta besvär måste du ringa först för att boka tid. Om du behöver akut vård när vi har stängt ska du i första hand ringa 1177. När du ringer 1177 får du råd av en sjuksköterska eller hjälp vart du ska vända dig om du behöver vård.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Ögonmottagningen Västervik.
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 84 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 76 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 83 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 84 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 88 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 88 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting