Löttorps hälsocentral


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- eller omboka tid

  • Beställ journalkopior

  • Boka telefontid

  • Boka tid

  • Förnya diabeteshjälpmedel

  • Förnya inkontinenshjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta oss

  • Resultat av ditt blodsocker

  • Välj hälsocentral

Telefonnummer och Öppettider

0485-66 92 50
Telefontid idag:
08–16:30
Öppet idag:
08–16:30 Lunch 12-13

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16:30
Öppettider:
Mån-tor 08–16:30 Lunch 12-13
Fre 08–15 lunch 12-13

ADRESS

Besöksadress
Löttorpsvägen 63, Löttorp
Län, kommun
Kalmar län, Borgholm
Postadress
Löttorps hälsocentral
Löttorpsvägen 63
387 72 Löttorp
Vägbeskrivning

Vid rondellen kommer du in på Löttorpsvägen

när du kör mot Löttorp, följ vägen och efter ICA

kommer hälsocentralen strax på vänster sida.

Vårt utbud

Här hittar du öppettider och telefonnummer till våra mottagningar.

Astma/KOL-mottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Asyl- och flyktinghälsovård

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen.

Läs mer om:

Blodtryckmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Demensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Diabetesmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Distriktsläkarmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Distriktssköterskemottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Fotvårdsmottagningen, Diabetesfotvårdsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Halsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Hörselmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Inkontinensmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Livsstilsmottagningen

På livsstilsmottagningen jobbar hälsokoordinatörer och tobaksterapeuter. Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Provtagningsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Psykologmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Rehabkoordinator

Rehabkoordinatorn är ett stöd för dig som är sjukskriven eller riskerar att bli det. Rehabkoordinatorn samarbetar med arbetsgivare, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och kommunen.

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Vaccinationsmottagningen

Hälsocentralens telefon- och öppettider gäller för mottagningen. Du kan även kontakta mottagningen via hälsocentralens e-tjänster.

Läs mer om:

Vaccinationsformulär inför din resa.pdf

Om oss

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vårt mål är att se till hela dig som individ och att kunna erbjuda dig kontinuitet i form av en fast läkarkontakt. Vi har fokus på hälsa och utöver den vanliga sjukvården kan du även få hjälp med att ändra dina levnadsvanor


Välkommen till oss!

Verksamhetschef Åke Åkesson

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Löttorps hälsocentral.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

71 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
71 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information