Endoskopienheten Kalmar


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

0480-41 03 10
Telefontid idag:
07:30–09 Rådgivning , 09–11 Om/avbokning
Öppet idag:
07–16

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:30–09 Rådgivning
Mån-fre 09–11 Om/avbokning
Öppettider:
Mån-tor 07–16
Fre 07–12

ADRESS

Besöksadress
Lasarettsvägen 1, Kalmar
Län, kommun
Kalmar län, Kalmar
Postadress
Länssjukhuset i Kalmar
Endoskopienheten
391 85 Kalmar
Vägbeskrivning

Endoskopienheten finns på Länssjukhuset i Kalmar, hus 15, plan 2. Lättast kommer du till oss genom att gå in via entrén i hus 18, följ skyltarna mot hus 15.

Vårt utbud

Om- och avbokning

Telefonnummer
0480-41 03 10

Telefontider
Mån-fre 9.00-11.00

Rådgivning

Telefonnummer
0480-41 03 14

Telefontider
Mån-fre 07.30-09.00

Om oss

Till oss kommer du som har mag- och tarmbesvär för undersökning och utredning. Du kan till exempel ha buksmärtor, blodbrist, sväljningssvårigheter, kräkningar, ändrade avföringsvanor, blod i avföringen eller gått ned i vikt.


När du kommer till oss undersöks din mag- och tarmkanal med speciella instrument och videoteknik. Du kan till exempel undersökas genom gastroskopi, vilket innebär att en slang med kamera förs in via munnen för att titta inuti matstrupe och magsäck. Du kan också undersökas genom koloskopi, vilket innebär att en slang med kamera förs in via ändtarmsöppningen för att titta på tjocktarmen. Vilken undersökning du behöver göra beror på vilka besvär du sökt vård för.


Om du har besvär med att få i dig tillräckligt med föda så kan du även få en PEG-kateter (Percutan Endoskopisk Gastronomi kateter). Denna sätts i så fall in i magsäcken i samband med en gastroskopi. Du som har en gastrostomi kan även komma till oss för kontroll och byte av denna.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Endoskopienheten Kalmar.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

94 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
94 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information