Barn- och ungdomsavdelning 25 Kalmar


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Mina bokade tider

Telefonnummer och Öppettider

0480-815 86
Öppet idag:
Dygnet runt

Övriga tider och telefonnummer

Öppettider:
Mån-sön Dygnet runt
Växeltelefon:
0480-810 00
Textelefon:
0480-812 42

ADRESS

Besöksadress
Lasarettsvägen 1, Kalmar
Län, kommun
Kalmar län, Kalmar
Postadress
Länssjukhuset i Kalmar
Barn- och ungdomsavdelning 25
391 85 Kalmar
Vägbeskrivning

Barn- och ungdomsavdelning 25 finns på Länssjukhuset i Kalmar, hus 18, plan 2. Lättast kommer du till oss genom att gå in via entrén till förlossning och ta till vänster. Följ skyltar mot barn- och ungdomsavdelning 25.

Vårt utbud

Sjukhusskolan Kalmar

Sjukhusskolan Kalmar bedrivs av Kalmar kommun och är knuten till Central elevhälsa. Barn som vårdas på sjukhus och som tillhör den obligatoriska grundskolan och gymnasieskolan, har samma rätt till undervisning som andra barn enligt skollagen. Undervisningen leds av legitimerad lärare och bedrivs i skollokal i hus 15 eller inne på Barn- och ungdomsavdelning 25. Sjukhusundervisningen anpassas efter barnets bästa, behov och intressen och ska så långt det är möjligt motsvara ordinarie skolas. Ordinarie skola har alltid ansvaret för elevens utbildning.

Sjukhusskolan finns på Länssjukhuset i Kalmar, hus 15, plan 2.

Mer information och kontaktuppgifter till Sjukhusskolan finns på Kalmar kommuns webbplats.

Om oss

På barn- och ungdomsavdelningen 25 vårdas barn och ungdomar som sökt vård på grund av skada eller sjukdom. Till oss kommer barn som först har sökt vård på barnakutmottagningen eller akutmottagningen.


Vi arbetar i team vilket gör det möjligt för oss att ge barnet individuell vård utifrån dennes speciella behov. För oss är det sjuka barnets familj en självklar del i vårdarbetet, vilket gör att du som vårdnadshavare får och bör vara med under hela den tid som barnet vårdas hos oss.

Information till patienter

Ålder:
Vi tar emot patienter som är 18 år eller yngre.

Information till besökare

Besökstider för anhöriga:
  • Mån-sön Dygnet runt

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Barn- och ungdomsavdelning 25 Kalmar.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården för patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information