E-TJÄNSTER I JÖNKÖPINGS LÄN

Lämna synpunkter och klagomål på vården via e-tjänst

Innehållet gäller Jönköpings län

Om du har synpunkter eller klagomål på din, eller en anhörigs vård, kan du kontakta den mottagning där du fått vård via 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Så här gör du

Via mottagningen

Sök upp mottagningen och lämna dina synpunkter eller klagomål via e-tjänsten på mottagningens kontaktsida. Lämna dina synpunkter via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål på vården”:

Du kan också logga in i e-tjänsterna och söka upp den mottagning du vill kontakta via länken ”Hitta och lägg till”: 

Inloggningen till e-tjänsten är personlig. Via din inloggning kan du bara utföra ärenden som gäller dig själv eller den du är ombud för. Du kan lämna synpunkter och klagomål för ditt barn om du valt att vara ombud, och barnet är under 13 år. 

Via patientnämnden

Om du inte vill prata med mottagningen direkt kan patientnämnden hjälpa dig med information och vara en länk i kontakten mellan dig och vårdpersonalen.

Hur länge måste jag vänta?

Inom en arbetsdag ska du få en bekräftelse på att ditt ärende har tagits emot. Mottagningen ska sedan lämna ett svar till dig inom fyra veckor.

Mer om synpunkter och klagomål

Läs mer om hur du kan lämna synpunkter och klagomål:

Så loggar du in på 1177.se

För att logga in på 1177.se behöver du ha en e-legitimation av något slag, exempelvis mobilt Bank ID eller Freja eID Plus. Bank ID får du genom att kontakta din bank. Freja eID kan du skaffa genom att ladda ner appen Freja eID i din mobil och aktivera Freja eID Plus via ett ATG-ombud.

Support för e-tjänster

Har du frågor om eller synpunkter på e-tjänsterna?

Till toppen av sidan