Ögonmottagningen Värnamo sjukhus


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av- och omboka tid - ögonmottagningen

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Av- och omboka tid - ögonmottagningen vårdval

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Begär intyg

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Beställa journalkopior

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Boka tid - ögonmottagningen

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Boka tid - ögonmottagningen vårdval

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Fråga sjuksköterskan

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya recept

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Rådgivning

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Synpunkter och klagomål på vården

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

Telefonnummer och Öppettider

010-244 74 60
Öppet idag:
07:30–12

Övriga tider och telefonnummer

Öppettider:
Mån-tor 07:30–16
Fre 07:30–12
Växeltelefon:
010-241 00 00

ADRESS

Besöksadress
Doktorsgatan 5, Värnamo sjukhus
Län, kommun
Jönköpings län, Värnamo
Postadress
Ögonmottagningen Värnamo
331 85 Värnamo
Vägbeskrivning

Du hittar enklast till oss om du går via huvudentrén, där du också anmäler dig i centralkassan. Ta till höger till målpunkt C. Ögonmottagningen finns på entréplan (3).

Om oss

Ögonmottagningen erbjuder vård och behandling till personer i alla åldrar som har ögonproblem eller ögonsjukdom och är i behov av specialistvård.


Har du frågor angående dina ögon är du välkommen att ringa till vår telefonrådgivning där du får prata med en erfaren ögonsjuksköterska. Du kan ringa dygnet runt och lämna ditt telefonnummer så får du en tid då vi ringer tillbaks. Du kan också skriva till oss genom att logga in i 1177 Vårdguiden.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Ögonmottagningen Värnamo sjukhus.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

93 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
93 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

92 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information