Vanliga frågor och svar om e-tjänsterna

Jag hittar inte min mottagning när jag har loggat in. Hur gör jag?

Fråga

Jag hittar inte min mottagning när jag loggat in. Hur ska jag göra?

Svar

För att hitta en mottagning och mottagningens e-tjänster behöver du först söka fram mottagningen. När du har loggat in på 1177 finns det en ruta med rubriken "Mottagningar". I rutan finns länken "Hitta och lägg till". Klicka på länken ”Hitta och lägg till” och sök fram mottagningen du vill hitta. Du kan söka både på namn och stad eller bara stad.

Du kan också testa att söka fram mottagningen på 1177.se. När du har hittat mottagningen på 1177.se kan du se om den erbjuder e-tjänster och i sådana fall vilka. Klicka på det du vill göra så kommer du till sidan för att logga in. Sedan kommer du direkt till mottagningen när du har loggat in.

Kontakta supporten om du ändå inte hittar mottagningen. Du kan kontakta supporten genom att fylla i det här formuläret eller genom att ringa telefonnummer 0770-72 00 00. Du kan ringa alla dagar från klockan 6.00 – 22.00

Hitta mottagningar i en annan region

Du kan bara söka fram mottagningar i den region som du är folkbokförd i. Här kan du läsa mer om hur du kontaktar en mottagning i en annan region än där du bor.

Mer på 1177.se

Att logga in på 1177.se

För att logga in på 1177 behöver du ha ett svenskt personnummer och en e-legitimation, antingen BankID eller Freja+.

Support och tekniska krav för e-tjänsterna

Här kan du läsa mer tekniska krav och hur du gör om du får problem när du är inloggad på 1177.se.

Det här kan du göra när du loggat in

Du kan till exempel förnya recept och boka, omboka eller avboka tider. Olika mottagningar erbjuder olika tjänster.

Till toppen av sidan