Vårdcentralen Kil


Influensavaccinering

Ingång sker via stora entrén

Vecka 46: 12/11, 13/11, 14/11 kl 08:00-11:00

Eftermiddagstid: Tisdag 13/11 kl 16:00-18:00

Vecka 47: 19/11, 20/11, 21/11 kl 08:00-11:00

Vecka 48: 26/11, 27/11, 28/11 kl 08:00-11:00

Eftermiddagstid: Tisdag 27/11 kl 16:00-18:00

För att minska köerna ber vi att kortärmade kläder bärs för åtkomst till överarmen

Välkommen!

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Boka tid direkt

  • Fråga sjuksköterskan

  • Fråga vårdadministratören

  • Förnya recept

  • Jag vill ta ett PSA-prov

  • Mina bokade tider (av/omboka tid)

  • Stöd och behandling

Telefonnummer och Öppettider

0554-421 10
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:45–09:45
Öppettider:
Mån-fre 08–12
Mån-fre 12:50–17

Aktuellt

Influensavaccinering

Publicerad: 2018-10-15

Tider för vaccinering mot influensa enligt nedan:

5, 6, 7, 12, 13, 14, 19, 20, 21, 26, 27 och 28 november klockan 08.00–11.00.
13 och 27 november klockan 16.00–18.00.

Nytt telefonisystem

Publicerad: 2018-10-03

Nu inför vi ett nytt telefonisystem. Du som vill komma i kontakt med oss för tidsbokning eller rådgivning ringer in och bokar en tid då du blir uppringd. Det innebär att du inte behöver sitta i telefonkö.

ADRESS

Besöksadress
Hälsostigen 1, Kil
Län, kommun
Värmlands län, Kil
Postadress
Vårdcentralen Kil
Hälsostigen 1
665 31 Kil

Vårt utbud

Astma/KOL-mottagning

Du som har astma eller kroniskt obstruktiv lungsjukdom (KOL) kan få hjälp hos oss. Vi utreder, behandlar, ger råd och information om din sjukdom och dina läkemedel. Du får regelbunden uppföljning av din astma eller KOL. Dessutom kan du få hjälp och stöd med kost, motion och att sluta röka.

Vår mottagning är en certifierad astma-, allergi- och KOL-mottagning och uppfyller vissa krav som regelbundet följs upp av Astma/kol-rådet i Värmland. Det innebär bland annat att vi har en sjuksköterska som är väl utbildad inom astma, allergi och KOL, har avsatt tid för mottagningen och nära samarbete med läkare och fysioterapeut. Mottagningen registrerar också data i nationella kvalitetsregister.

Diabetesmottagning

Du som är vuxen och har diabetes typ 2 kan vända dig till oss. Vi hjälper dig med:

  • kontroller av blodsockervärden
  • livsstilsförändringar kring kost, motion, tobak, högt blodtryck och stress
  • information och användning av hjälpmedel
  • justering och insättning av insulin

 

Här arbetar vi i team som består av läkare, sjuksköterska och fotterapeut. Vi har också ett nära samarbete med dietist.

Dietistmottagning

Du som behöver förändra dina matvanor kan få hjälp av en dietist. Hos oss kan du få kostrådgivning och kostbehandling individuellt och i grupp. Sjukdomar kan förebyggas, behandlas och lindras genom förändring av ohälsosamma levnadsvanor, till exempel matvanor.

Vi har ett nära samarbete med vårdcentralens läkare och sjuksköterskor.

Till oss kommer du via remiss från läkare eller sjuksköterska.

Distriktssköterskemottagning

Hos oss får du råd och hjälp med sjukdomar eller din hälsa. Vi hjälper dig bland annat med:

  • vård av sår och infektioner
  • recept på kostnadsfria hjälpmedel
  • råd och tips för egenvård och läkemedel
  • blodtryckskontroller
  • vaccinationer
  • råd om kost och motion
  • utredning och hjälp vid inkontinensproblem

 

Kontakta oss gärna och boka en tid.

Fotvårdsmottagning, 0554-421 57

Vi vänder oss främst till dig som har diabetes. Hos oss kan du få hjälp med medicinsk fotterapi som en del i din övriga vård och behandling.

Telefontid måndag, tisdag, torsdag, fredag ojämn vecka klockan 08.00-08.30, måndag-torsdag jämn vecka klockan 08.00-08.30. 

Samtalsmottagning, 0554-421 39

Hos oss kan du som vuxen få hjälp vid kris- och sorgereaktioner, depression, ångest, stress, sömnstörningar och relationsproblem. Vi erbjuder bedömning, rådgivning, behandling och rehabilitering.

Om oss

Till vårdcentralen kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa under hela livet.


När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan också få hjälp med att ändra dina levnadsvanor.


Om du behöver hälso- och sjukvård som inte vi kan erbjuda hjälper vi dig vidare.


Välkommen till oss!


Enhetschef Gun Fridh

0554-421 54

Information till patienter

Har du frågor gällande ombokning av tid, journalkopior och remissförfrågningar. Ring telefon 0554- 42142, måndag till fredag 11.00-12.00 och 15.00-16.00

Vi hänvisar till e-tjänster via 1177!

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Gun Frid
    Enhetschef

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Vårdcentralen Kil.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

84 %

Det aktuella värdet är
84%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

99 %

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

72 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information