Mottagningens logotyp

Hudmottagningen Centralsjukhuset Karlstad


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Egen vårdbegäran - hudsjukdom

  • Egen vårdbegäran - misstanke om hudtumör

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Kontakta oss

  • Mina bokade tider - (av/omboka)

Telefonnummer och Öppettider

054-61 50 24
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 13–14:30 Rådgivning
Mån-fre 08–09 Tidsbokning
Fre 13–14 Rådgivning
Öppettider:
Mån 08–15:30
Tis-tor 08–16:30
Fre 08–15
Växeltelefon:
054-61 50 00

ADRESS

Besöksadress
Rosenborgsgatan Centralsjukhuset Karlstad
Län, kommun
Värmlands län, Karlstad
Postadress
Hudmottagningen
Centralsjukhuset
651 85 Karlstad
Vägbeskrivning

Karlstadbuss linje 3 och 12, Värmlandstrafik linje 902 och 903, hållplats Centralsjukhuset. Mottagningen är belägen på entréplan. Vid huvudentrén följ röda gatan.

Vårt utbud

 

 

Psoriasisskolan

Har du psoriasis, psoriasisartrit eller PPP? Vill du få ökad kunskap om din sjukdom, behandling och hur livsstilen påverkar din psoriasis? Nu är det dags för nästa psoriasisskola, ta chansen du också.

Vi erbjuder i samverkan med Psoriasisförbundet i Värmland en patientutbildning för dig som vill lära dig mer om din sjukdom, dela erfarenheter med andra som har sjukdomen samt kanske göra en förändring av din livsstil.

Psoriasisskolans syfte är att ge dig god kunskap om sjukdomen, behandling och vilket samband psoriasis har med andra sjukdomar samt hur livsstilsfaktorer kan påverka sjukdomen positivt och negativt. Erfarenhetsutbyte, föreläsningar och prova-på-aktiviteter ger kunskap och redskap för att förebygga ohälsa och öka din livskvalitet. Du förväntas vara delaktig och bidra med dina erfarenheter och i aktiviteter utifrån din förmåga. Sekretess och tystnadsplikt är en självklarhet för ledare och deltagare inom gruppen. Föreläsare är bland annat läkare, sjuksköterska och hälsovetare.

För att delta i skolan ska du:

  • vara minst 18 år
  • ha diagnos psoriasis, psoriasisartrit eller pustolosis palmoplantaris (PPP)
  • vara bosatt i Värmlands län (i mån av plats även deltagare från andra landsting)


Tid: 10, 11 och 24 april 2017, klockan 9–16.45. Som deltagare förväntas du vara med alla tre kursdagar.

Plats: Kontorshotellet Barkassen, Lagergrens gata 2, Karlstad

Sista anmälningsdag: 26 mars 2017. Anmälan ska göras skriftligt på nedanstående anmälningsblankett.

Kostnad: Skolan är avgiftsfri. Lunch och fika ingår. 

Du som arbetar kan med läkarintyg ansöka om förebyggande sjukpenning. Mer information finns på Försäkringskassans webbplats.

Information och närmare upplysning: Anja Näslund, Hälsa för Kropp och Knopp i Stockholm, telefon: 0709-96 70 99, e-post: anja@hfkk.se 

Anmälan till psoriasisskolan.pdf

Egen vårdbegäran

Till oss kan du skicka in en egen vårdbegäran. Du kan antingen logga in till e-tjänsterna eller skriva ut pdf-dokumentet som du fyller i och skickar med posten.

Läs mer om Egen vårdbegäran

Egen vårdbegäran hudsjukdom.pdf

Egen vårdbegäran hudtumör.pdf

Om oss

Vid ditt planerade besök hos oss utreds och behandlas hudsjukdomar som till exempel hudtumörer, psoriasis, olika former av eksem och svårläkta sår.

Vår mottagning är hbtq-certifierad.

Information till patienter

Remisskrav:
Remiss eller egen vårdbegäran.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Hudmottagningen Centralsjukhuset Karlstad.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

88 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
88 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information