Från vecka 28 har vår Drop-in-mottagning ändrade öppettider, vi har då öppet vardagar 8-11.30.

Under vecka 29-30 kommer vi att reparera vår hiss och det kommer då inte att gå att åka hiss utan bara att använda trapporna. Om du under denna tid behöver ta prover och inte kan gå i trappan så kan du lämna prover på närliggande vårdcentral under denna tid.

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Av- /omboka tid direkt

  • Beställa tid

  • Boka tid

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

018-611 75 10
Telefontid idag:
08–16
Öppet idag:
08–17
Drop-in-tid idag:
08–11 , 13–15

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–16
Öppettider:
Mån-fre 08–17
Drop-in-tider:
Mån-fre 08–11
Mån-fre 13–15
Växeltelefon:
018-611 00 00

ADRESS

Besöksadress
Heidenstamsgatan 69 Bredvid Apotek Hjärtat med text Aleris på dörren.
Län, kommun
Uppsala län, Uppsala
Postadress
Heidenstamsgatan 69
754 27 Uppsala
Vägbeskrivning

Buss nr 2 från Stadshuset går ända fram till hållplats Heidenstamstorg (ca 11 min).

Om oss

Aleris Vårdcentral Nyby i Uppsala erbjuder dig och hela din familj sjukvård av genomgående hög kvalitet, personligt engagemang och god service. Därför har vi samlat all kompetens under ett och samma tak. Med ett trevligt och professionellt bemötande i telefon eller vid kontakt på vår mottagning blir du slussad till rätt vårdgivare.


Hos oss på vårdcentralen har du tillgång till våra erfarna husläkare, specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor och sjuksköterskor. Vi har även ett flertal andra mottagningar som du får tillgång till.

Drop-in: När du misstänker att du har en akut infektion i till exempel ögon, öron, hals, urinvägarna eller har fått en sårskada är du välkommen till vår drop-in-mottagning. Här får du träffa en sjuksköterska som gör en första bedömning, behandlar dig eller bokar tid till läkare.


Har du gynekologiska eller psykiska besvär kontakta oss på telefon 018- 611 75 10.

Information till patienter

Labbets öppettider: Må-Tor 08-12 och 13-15:30

Labbets öppettider: Fre 08-12

Dag före röd dag stänger Labbet kl 12

Information till besökare

Besöksregler:
Vi är tacksamma om endast en anhörig är med vid besöket.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Nyby vårdcentral Aleris.

Telefon- & läkartillgänglighet

Primärvårdens tillgänglighet per telefon

Andel besvarade telefonsamtal i primärvård. Enbart landsting med datoriserade telefonsystem.

94 %

Det aktuella värdet är
94%
Mätningen genomfördes
2018-01-01 - 2018-06-30

Källa: Väntetider i vården

Mer information Mindre information

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

79 %

Det aktuella värdet är
79%
Mätningen genomfördes
2018-03-01 - 2018-03-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

76 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
76 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

72 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information