Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • Av/omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Beställa tid

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

08-580 043 50
Telefontid idag:
Stängt
Öppet idag:
Stängt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 08–17

ADRESS

Besöksadress
Birgittavägen 2 A,Jakobsbergs sjukhus ,JÄRFÄLLA
Län, kommun
Stockholms län, Järfälla
Postadress
Box 4
Jakobsbergs sjukhus
177 21 JÄRFÄLLA

Om oss

PRIMA Vuxenpsykiatri Jakobsberg ansvarar för den psykiatriska öppenvården för vuxna i kommunerna Järfälla och Upplands-Bro. Personer över 18 år med psykiska problem är välkomna till oss för utredning, diagnostisering och behandling. Du kan komma hit via remiss eller ringa oss för bedömning. Telefon 08-580 043 50.

Vi har avtal med landstinget inom

Psykiatrisk specialistvård för vuxna

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Privat, vårdavtal.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2017-01-17

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för PRIMA Vuxenpsykiatri Jakobsberg.

Beräknad väntetid

Undersökning / mottagningsbesök
Operation

Vad är det här?

Här visas väntetidsprognoser väntetiden för planerade besök, behandlingar och operationer vid mottagningar som Stockholms läns landsting har avtal med. Väntetiderna rapporteras in av respektive mottagning, och anger den förväntade väntetiden.

Du kan se prognoser med eller utan förtur. Förtur innebär att mottagningen av medicinska skäl bedömer att patienten behöver snabbare vård.

Psykiatri, allmän

Utan förtur

4 v

Väntetid mottagning

Väntetid: 4 veckor

Prognos giltig till: 2017-10-29

Källa: Utbudstjänst SLL, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Psykiatri, allmän

Med förtur

4 v

Väntetid mottagning förtur

Väntetid: 4 veckor

Prognos giltig till: 2017-10-29

Källa: Utbudstjänst SLL, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Telefontillgänglighet (vårdcentral)

Andel samtal som uppnår följande krav: Svar inom 1,5 minuter vid direktsvar utan växel, Svar inom 10 minuter vid köfunktion med väntetid, Att patienten blir uppringd inom 90 minuter vid återuppringningssystem

74 %
Det aktuella värdet är
74 %.
Undersökningen genomfördes
augusti 2017.

Källa: Gemensam uppföljningsplattform, Stockholms läns landsting

Mer information Mindre information