Åkersberga BUMM Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Av/omboka tid

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

  • Förnya recept

    Tjänsten är bara tillgänglig för vissa områden inom landstinget/regionen.

Telefonnummer och Öppettider

08-123 409 60
Telefontid idag:
07:30–11:30
Öppet idag:
08–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07:30–11:30
Öppettider:
Mån-tor 08–17
Fre 08–15

ADRESS

Besöksadress
Hackstavägen 22,Alceahuset,ÅKERSBERGA
Län, kommun
Stockholms län, Österåker
Postadress
Hackstavägen 22
Alcea kommunhus
184 31 ÅKERSBERGA
Vägbeskrivning

Roslagsbanan till Åkersberga Station. Gångavstånd c:a 10 minuter, alternativt buss 623 eller 629 till hållplats Alceahuset.

Om oss

Endast tidsbeställda besök.
Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning med barnspecialist för utredning/behandling i åldrarna 0-18år.Vårdnivå 2. Enbart tidsbeställda besök, ingen öppen akutmottagning.
Övervikt hos barn 1-18 år.

Vi har avtal med landstinget inom

Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
Certifieringar:
Miljöcertifierad 2013-04-05
  • Blomberg-Laurentii Matilda
    Sjuksköterska barn
  • Helmsjö Inger
    Distriktssköterska, barn
  • Kats Simon
    Specialistläkare
    Telefonnr: 08-123 409 65
    Telefontider: Mån-tor 15:30–16 ,
    Telefontider: Fre 13–13:30
  • Wolf Mellvig Lotta
    Specialistläkare
    Telefonnr: 08-123 409 61

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Åkersberga BUMM Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

79 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
79 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

77 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
77 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information