Mottagningens logotyp

Mottagningen för hud- och könssjukdomar Mälarsjukhuset, Eskilstuna


Ljusbehandlingen är stängd torsdag den 21/2 mellan kl 08.30-15.00

Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid

  • Beställa journalkopior

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Rekvisition för hårersättning

Telefonnummer och Öppettider

016-10 45 55
Telefontid idag:
08–10
Öppet idag:
08–16

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–10
Fre 08–09
Öppettider:
Mån-tor 08–16
Fre 08–14
Växeltelefon:
016-10 30 00

ADRESS

Besöksadress
Mälarsjukhuset, Entré 11 bv
Län, kommun
Södermanlands län, Eskilstuna
Postadress
Mottagningen för hud- och köns
631 88 Eskilstuna

Om oss

Mottagningen för hud- och könssjukdomar är en specialistmottagning.Vi behandlar svårare inflammatoriska hudsjukdomar, farliga hudtumörer och sexuellt överförbara sjukdomar.Vi har en överenskommelse med primärvården kring vilka patienter som ska skötas av den specialiserade hudsjukvården.Primärvården gör medicinska bedömningar och remitterar till hudmottagningen i de fall det är medicinskt motiverat.Lindriga hudsjukdomar och solskadad hud hänvisar vi till vårdcentralen.Vår handläggningstid vid remiss från annan läkare är cirka två månader förutom vid stark misstanke om Malignt melanom då handläggningstiden är en vecka.Hudmottagningen bistår andra läkare med medicinsk rådgivning.

Vi har STI-mottagning med drop-in på tisdagar. Man är välkommen att anmäla sig mellan kl 08.30-09.30.




Vår ljusbehandling är öppen:

Måndag: 07.00-17.30

Tisdag: 07.00-17.30

Onsdag: 07.00-11:30

Torsdag: 07.00-17.30 Lunchstängt 11.30-13.00

Fredag: 07.00-13.30

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Mottagningen för hud- och könssjukdomar Mälarsjukhuset, Eskilstuna.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

78 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
78 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

82 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
82 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information