Urologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna
Våra e-tjänster
- 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid
- Avbokning av tid
- Beställa journalkopior
- Förlänga sjukskrivning
- Förnya hjälpmedel
- Förnya recept
- Kontakta mig
-
1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid
Här kan du se dina bokade tider på Urologmottagningen. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Avbokning av tid
Här kan du avboka en redan bokad tid på mottagningen. Kontakta mottagningen via telefon 016-105045 om det är mindre än 48 timmar kvar till ditt besök. Vi bekräftar att din tid är avbokad via ditt konto i Mina vårdkontakter. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Kopiorna skickas rekommenderat till dig. Kontrollera att du angivit rätt adress i formuläret. De nio första kopiorna är kostnadsfria. Den tionde kopian kostar60 kr och därefter6 kr styck, därutöver tillkommer postens avgifter. Ange i förfrågan om du vill hämta kopiorna på mottagningen, ta med id-handling. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förlänga sjukskrivning
Här kan du skicka en förfrågan om att förlänga din sjukskrivning. Din vårdgivare avgör om sjukskrivningen förnyas. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Intyg om eventuell förlängd sjukskrivning skickas hem till dig. Kontrollera att du angett rätt adress i formuläret. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya hjälpmedel
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan hjälpmedel. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Du kan ange högst fyra hjälpmedel per formulär. Behöver du förnya fler hjälpmedel gör du en ny beställning på samma sätt. Om du inte är nöjd med nuvarande hjälpmedel eller behöver rådgöra med din vårdgivare ber vi dig kontakta mottagningen på telefonnummer 016-10 30 05. I de fall som hjälpmedel/hjälpmedelskort levereras direkt till dig, skickas de till den adress som är angiven i formuläret. Kontrollera därför att uppgifterna stämmer. För inkontinenshjälpmedel tillkommer en kostnad på 100 kr. Faktura skickas per post. Kostnad för övriga hjälpmedel kan tillkomma. Landstingets avgifter gäller. Ange om du har frikort för sjukvård. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya recept
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna på mottagningen. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte förnya recept på så kallade särskilda läkemedel, till exempel sömntabletter eller starka värktabletter. Landstingets avgifter gäller. Om du har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Kostnad för läkemedel kan tillkomma. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din vårdgivare eller be din vårdgivare kontakta dig. Du kommer att få svar inom5 arbetsdagar via ditt konto i Mina vårdkontakter. Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär ring din vårdcentral eller Sjukvårdsrådgivningen på 1177. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person.
Telefonnummer och Öppettider
016-10 54 30- Telefontid idag:
- 06–09 Rådgivning
- Öppet idag:
- 08–16
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 06–09 Rådgivning - Öppettider:
-
Mån-tor 08–16 Fre 08–12 - Växeltelefon:
- 016-10 30 00
- Ombokning:
- 016-10 50 45
- Avbokning:
- 016-10 50 45
ADRESS
- Besöksadress
- Entré 1, huvudentrén. Hiss C, plan 4. Mälarsjukhuset
- Län, kommun
- Södermanlands län, Eskilstuna
- Postadress
-
Urologimottagningen Mälarsjukh
631 88 Eskilstuna
- Vägbeskrivning
-
För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).
Om oss
Urologi innefattar sjukdomar och symtom i urinvägarna samt i de manliga könsorganen. Godartade sjukdomar och cancer både utreds och behandlas hos oss.
De vanligast åkommorna är svårigheter att hålla och tömma urin samt cancersjukdomar, t ex i prostata och urinvägarna. Verksamheten bedrivs främst av erfarna specialistläkare och av läkare under utbildning. Urologisköterskemottagningen innefattar förutom prostatacancerdispensär och uroterapeut, även övrig kontroll och rådgivning inom urologin.
Information till patienter
För allas trevnad undvik starka dofter.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Omdömen och fakta
Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Urologimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna.
Generella patientomdömen
Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 85 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 80 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 86 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 80 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 84 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 87 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.
- Patientenkäten genomfördes
- 2018
- Den patientupplevda kvalitén är
- 90 av 100
- Källa:
- Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting