Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid

  • 2. Boka tid direkt

  • Beställa journalkopior

  • Egen vårdförfrågan

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

Telefonnummer och Öppettider

0150-562 46
Telefontid idag:
06–19
Öppet idag:
07:30–12 , 12:45–16

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 06–19
Fre 06–11:30
Öppettider:
Mån-tor 07:30–12
Mån-tor 12:45–16
Fre 07:30–13
Växeltelefon:
0150-561 00

ADRESS

Besöksadress
Kullbergska sjukhuset, ingång via entré 2 eller 5, gå till Öron-näsa-halskliniken enligt skyltning
Län, kommun
Södermanlands län, Katrineholm
Postadress
Öron- näsa- halsmottagningen K
Box 110
641 22 Katrineholm
Vägbeskrivning

Gå till entré 2 eller 5, anmäl dig i incheckningsterminalen målpunkt B. Gå vidare till Öron-näsa-halsmottagningen enligt skyltning.

Om oss

Öron- näsa- hals kliniken Sörmland (ÖNH) är en länsklinik med verksamhet i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm. Hos oss undersöks, utreds och behandlas patienter med sjukdomar i övre luftvägarna, öronsjukdomar, yrsel, hörselnedsättning, tumörsjukdomar, röst- och sväljningsproblem samt sömnapné. På vår mottagning genomförs planerade läkarbesök. Om du ska opereras, bli sövd och gå hem samma dag, sker operationen på Mälarsjukhuset eller Nyköpings lasarett. Är du i behov av vård på sjukhus (slutenvård) har ÖNH vårdplatser på Mälarsjukhuset. Hudförändringar i huvud-hals området opereras bort i lokalbedövning hos oss. Vi har även sköterskemottagningar för patienter som har sömnapné och behöver CPAP samt genomför mätning av luftflödet i näsan.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.
  • Eva Forsman
    Vårdenhetschef

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Öron- näsa- halsmottagningen Kullbergska sjukhuset, Katrineholm.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

80 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
80 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

72 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
72 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information