Habiliteringsmottagningen Katrineholm, Katrineholm
Våra e-tjänster
- 1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid
- Av/omboka tid
- Begär intyg
- Beställa journalkopior
- Förnya hjälpmedel
- Förnya recept
- Hjälp oss att bli bättre!
- Kontakta mig
-
1. Mina Bokade tider, av- och omboka tid
Denna tjänst avser endast avbokning av besök. Vi tar ut en avgift vid avbokning senare än 24 timmar innan det bokade besöket, samt om du uteblir utan att boka av ditt besök. När du avbokar en tid ansvarar du själv för att kontakta din mottagning för att boka ny tid. Du får bekräftelse på din avbokning via ditt konto på 1177 vårdguidens e-tjänster. Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person, eller om du agerar som ombud som du registrerat i 1177 vårdguidens e-tjänster. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig. -
Av/omboka tid
Här kan du avboka en redan bokad tid på enheten. Om tolk är bokad till din besökstid måste du ringa till din mottagning för att lämna återbud. Vi tar ut en avgift vid avbokning senare än 24 timmar innan det bokade besöket samt om du uteblir utan att boka av besöket. Du får bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Begär intyg
Här kan du skicka en förfrågan om förnyelse eller begäran av intyg. Din vårdgivare avgör om intyget utfärdas. Eventuell kostnad för intyget tillkommer enligt Region Sörmlands avgiftshandbok. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. Om ett intyg utfärdas så kommer det att skickas hem till dig. Kontrollera att adressuppgifterna i formuläret stämmer. Du kan endast begära ett intyg per formulär. Behöver du fler intyg gör du en ny beställning på samma sätt. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Beställa journalkopior
Här kan du skicka en förfrågan om att beställa journalkopior. Din vårdgivare avgör om du får kopior på journalen hemskickat. Du kommer att få svar på din förfrågan inom fem arbetsdagar via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. Kopiorna skickas hem till dig. Kontrollera att du angivit rätt adress i formuläret. De första nio kopiorna är kostnadsfria. Tio kopior kostar 60 kr och därutöver 6 kr styck + rekommendationsavgift och eventuellt postförskott. Vid hämtning av kopior på enheten tillkommer inte postens avgifter. Allt enligt Region Sörmlands avgiftshandbok. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya hjälpmedel
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel ang inkontinens och nutrition som du tidigare fått utskrivna på enheten. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan hjälpmedel. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. I de fall som hjälpmedel/hjälpmedelskort levereras direkt till dig skickas de till den adress som är angiven i formulärat. Kontrollerat därför att uppgifterna stämmer. Avgift tillkommer enligt Region Sörmlands avgiftshandbok. Du kan ange högst fyra hjälpmedel per formulär. Behöver du förnya fler hjälpmedel gör du en ny beställning på samma sätt. I de fall som hjälpmedel/hjälpmedelskort levereras direkt till dig, skickas de till den adress som är angiven i formuläret. Kontrollera därför att uppgifterna stämmer. Om du har frågor eller behöver rådgivning om hjälpmedel, kontakta sjuksköterska. Kostnad för övriga hjälpmedel kan tillkomma. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Förnya recept
Personer över 18 år hänvisas till primärvården för förnyelse av recept. Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept på läkemedel som du fått utskrivna från enheten. Din vårdgivare avgör om receptet kan förnyas. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan läkemedel. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. Vid akut behov hänvisas personer under 18 år till Barnkliniken. Region Sörmlands avgifter gäller. Om du har giltigt frikort för sjukvård är förnyelse av recept kostnadsfritt. Kostnad för läkemedel kan tillkomma. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Hjälp oss att bli bättre!
OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du har akuta besvär ring Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. -
Kontakta mig
Här kan du kontakta din enhet eller be din enhet kontakta dig. Du kan skicka en förfrågan om tid för besök hos din vårdgivare. Om du behöver avboka en tid måste det ske senast 24 timmar innan ditt bokade besök, annars debiteras du för uteblivet besök. Vid egen eller barns sjukdom accepteras avbokning samma dag. Om du avbokar din tid här måste du själv höra av dig till enheten för att få en ny tid. Du kommer att få svar på din förfrågan inom fem arbetsdagar via ditt konto i 1177 vårdguidens e-tjänster. OBS! Här kan du INTE få hjälp med akuta sjukdomstillstånd. För telefonrådgivning ring 1177. Texttelefon 0771-11 77 99. Vid akuta situationer gäller nödnummer 112. Akutnummer för döva och hörselskadade, text- och taltelefon 08-454 20 17, fax 08- 434 37 09. Kontot är personligt. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person. Jag har läst och accepterat villkoren.
Telefonnummer och Öppettider
0150-566 32- Telefontid idag:
- 08–12
- Öppet idag:
- 08–12 , 12:45–16
Övriga tider och telefonnummer
- Telefontider:
-
Mån-fre 08–12 - Öppettider:
-
Mån-tor 12:45–16 Mån-fre 08–12 - Växeltelefon:
- 0150-561 00
ADRESS
- Besöksadress
- Kullbergska sjukhuset, Entré 3, plan 3.
- Län, kommun
- Södermanlands län, Katrineholm
- Postadress
-
Habiliteringsmottagningen Katr
Box 110
641 22 Katrineholm
- Vägbeskrivning
-
För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Sörmlandstrafikens webbplats (www.sormlandstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).
Om oss
Verksamheten vänder sig till barn, unga och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar, såsom autismspektrumtillstånd, hjärnskada, rörelsehinder och utvecklingsstörning.
På habiliteringsmottagningen arbetar vi med att öka dina förutsättningar för delaktighet, självständighet och ett aktivt liv. Vi gör det genom utvecklande, stödjande och kompenserande insatser. Vi har kunskap om hur varaktiga funktionsnedsättningar kan påverka vardagen. Här får du möjlighet att träffa andra i samma situation, träna tillsammans, utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter.
Det är viktigt att du som har en funktionsnedsättning är delaktig i utformningen av din habilitering och att du får stöd från personer i din närhet. Vi stöttar familjen och andra i din närhet och samarbetar med personal inom exempelvis förskola, skola och gruppbostäder. Vi samverkar och samordnar insatser med andra när det finns behov.
Läs mer på 1177 Vårdguiden
Visa fler mottagningar inom
- Driftsform:
- Landsting/Region.
Personal
-
Helena HuhtaEnhetschef