Mottagningens logotyp

Kvinnoavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna


För att skydda nyfödda bebisar mot RS-virus gäller för tillfället:

Vårdlag GYN - besök sker endast efter överenskommelse med personalen.

Vårdlag BB - Endast partner får besöka och sova kvar hos dig.

Telefonnummer och Öppettider

016-10 39 30
Telefontid idag:
Dygnet runt
Öppet idag:
Dygnet runt

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-sön Dygnet runt
Öppettider:
Mån-sön Dygnet runt
Växeltelefon:
016-10 30 00

ADRESS

Besöksadress
Mälarsjukhuset, hiss B, plan 6
Län, kommun
Södermanlands län, Eskilstuna
Postadress
Kvinnoavdelningen Mälarsjukhus
631 88 Eskilstuna
Vägbeskrivning

Gå in genom huvudentrén och anmäl dig i incheckningsterminalen som är placerad till höger innanför entrén.

Följ sedan skyltningen till målpunkt B.

För att hitta till oss, klicka på "Större karta och reseplanerare". Planera din resa med lokaltrafik med hjälp av Sörmlandstrafikens reseplanerare (http://sormlandstrafiken.se).

Om oss

På Kvinnoavdelningen är du inlagd under ett antal dagar och vårdas av avdelningens personal. På Kvinnoavdelningen finns två vårdlag: vårdlag BB och Vårdlag gynekologi.


Efter förlossningen får du och ditt nyfödda barn återhämta er hos vårdlag BB. Du har barnet hos dig och tillsammans hjälper vi er genom eftervård, barnskötsel och amning i en lugn och trygg miljö. I mån av plats kan din partner eller medföljande närstående vara med och stanna över natten.


Du och ditt barn åker hem tidigast sex timmar efter barnets födsel. En av våra barnläkare undersöker ditt barn innan ni får åka hem.


Hos vårdlag gynekologi vårdas du före och efter oplanerade och planerade gynekologiska ingrepp. Det kan exempelvis vara vid akuta gynekologiska besvär, eller om du önskar avbryta din graviditet. Vi vårdar även dig som har gynekologisk cancer.

Information till patienter

Glöm inte legitimation.

Information till besökare

Besöksregler:

BB: Partner och syskon är välkomna och har fri besökstid.

Gyn: Besökstid är alla dagar 14:00-18:30, eller efter överenskommelse.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Kvinnoavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården för patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

74 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
74 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

75 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
75 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som varit inlagda på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

81 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
81 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

83 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
83 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

87 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
87 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som varit inlagd på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

85 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som varit inlagda på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2018
Den patientupplevda kvalitén är
85 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information