Infektionsmottagningen ViN, Infektionskliniken


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Av/omboka tid

  • Förnya recept

  • Kontakta mig

  • Tidbokning av telefontid

  • Synpunkter och klagomål

Telefonnummer och Öppettider

010-105 93 87
Telefontid idag:
07–19
Öppet idag:
08–16

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 07–19
Öppettider:
Mån-tor 08–16
Fre 08–15
Växeltelefon:
010-103 00 00

Aktuellt

Centralreceptionen

Publicerad: 2017-05-04

Nu ska du anmäla dig i centralreceptionen, huvudentrén!
Gå sedan till infektionsmottagningen, följ skyltar mot H. Gå en trappa upp, sitt ned i väntrummet tills du blir uppropad.

 

ADRESS

Besöksadress
Vrinnevisjukhuset, Norrköping
Län, kommun
Östergötlands län, Norrköping
Postadress
Infektionskliniken
Vrinnevisjukhuset
601 82 Norrköping
Vägbeskrivning

När du kommer till Vrinnevisjukhuset ska du anmäla dig i centralreceptionen, huvudentrén.

Gå sedan till infektionsmottagningen, följ skyltar mot H. Gå en trappa upp, sitt ned i väntrummet tills du blir uppropad

Vårt utbud

Anmäl dig alltid i centralreceptionen före besök och provtagning. Till besöket ber vi dig ha med giltig legitimation. Med fördel betalas besöket med kort eller via faktura. Kom ihåg att ta med dig ditt högkostnadskort eller frikort om du har det och visa det när du anmäler dig i receptionen. Vi tar bara emot tidsbokade besök och har du frågor kan du ringa och prata med en sjuksköterska under telefontiden.

Information till patienter

Här kan du läsa vidare om några av de sjukdomar som behandlas och kontrolleras på infektionsmottagningen:

Hepatit A

Hepatit B

Hepatit C

HIV

Tuberkulos

Vaccination

På vaccinationsmottagningen erbjuder vi efter tidsbokning vaccination mot till exempel virusorsakad hepatit, pneumokocker (lunginflammationsbakterier) och TBE. Infektionsläkare och sjuksköterskor arbetar på mottagningen. Vi ger inte vaccinationer inför utlandsresor

Säsongsinfluensa

Om du vill vaccinera dig mot säsongsinfluensa är det i första hand din vårdcentral du vänder dig till för att boka tid.

Här kan du läsa mer kring vaccination mot säsongsinfluensa

Om oss

På infektionsmottagningen kontrolleras, behandlas och utreds patienter med infektionssjukdomar. Några exempel på sjukdomar som utreds och behandlas är immunbrist, hepatit, HIV, infektioner i leder och tropiska sjukdomar. En del av de sjukdomar som lyder under Smittskyddslagen kontrolleras på infektionsmottagningen. På kliniken utförs även smittspårning för att se varifrån en smittsam sjukdom kommer och vilka personer som kan ha smittats. På infektionsmottagningen arbetar sjuksköterskor, läkare, vårdadministratörer, kurator, sjukgymnast och dietist.

Information till patienter

Vi använder oss av telefonsystemet Call Me. Det innebär att du inte behöver vänta kvar i telefonkö utan du får uppger det nummer du vill bli kontaktad på så ringer vi upp dig under dagen eller nästkommande vardag. Möjlighet finns även att avboka tid.

Remisskrav:
Nej

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Visa fler mottagningar inom

Driftsform:
Landsting/Region.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Infektionsmottagningen ViN, Infektionskliniken.

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

84 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
84 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning efter besök vid en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

86 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
86 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande efter att ha besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

92 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
92 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

95 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en öppenvårdsmottagning på sjukhus. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
95 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information