Capio Vårdcentral Södermalm


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Se bokad tid, av- eller omboka tid direkt

  • Beställa journalkopior

  • Fråga sjuksköterskan

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

Telefonnummer och Öppettider

08-555 104 00
Telefontid idag:
08–17
Öppet idag:
07:45–17

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-fre 08–17
Öppettider:
Mån-fre 07:45–17
Återbudstelefon:
08-555 104 00

ADRESS

Besöksadress
Wollmar Yxkullsgatan 25,STOCKHOLM
Län, kommun
Stockholms län, Stockholm
Postadress
Wollmar Yxkullsgatan 25
4 tr
118 52 STOCKHOLM

Om oss

För alla vaccinationer var god se vår hemsida: http://www.capiovardcentral.se/Stockholm/sodermalm/Vardcentral/Vart-vardutbud/Vaccination/ 

Läkarbesök bokas via sköterska på telefon 555 104 00, se hemsidan. Information och telefonrådgivning hos distriktssköterska vard 8-17, telefon 555 104 00. 
www.capiovardcentral.se/Stockholm/sodermalm/Vardcentral/
 
När vårdcentralen är stängd kontakta Capio Vårdcentral på Gullmarsplan 5, telefon 555 055 00. Hit kan du vända dig kvällar och helger på drop-in mottagning. De har öppet vardagar 17-22, helger 8-22.

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat, vårdavtal.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Capio Vårdcentral Södermalm.

Telefon- & läkartillgänglighet

Läkarbesök inom sju dagar

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

99 %

Andel patienter som tas emot på läkarbesök inom sju dagar

Det aktuella värdet är
99%
Mätningen genomfördes
2016-07-01 - 2016-12-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

67 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
67 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

62 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
62 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

63 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
63 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

53 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
53 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

70 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
70 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

68 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
68 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

62 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2016
Den patientupplevda kvalitén är
62 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Övriga kvalitetsmått

Inför en större händelse eller ett viktigt val kanske du som patient vill ha fördjupad information och statistik. Vår förhoppning är att kvalitetsmåtten ska hjälpa dig att fatta beslut kring din vård och bidra till att du känner dig trygg med ditt val.

Läs mer om vad kvalitetsmått är och hur de fungerar

Fotundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort fotundersökning det senaste året. Primärvård.

96 %

Beskrivning

Personer med diabetes bör få sina fötter kontrollerade regelbundet, eftersom sjukdomen kan leda till allvarliga problem som svårläkta fotsår och infektioner samt fotdeformiteter. Det är viktigt att tidigt upptäcka fotdeformiteter, känselnedsättning och försämrad cirkulation för att då sätta in preventiv fotvård, ortopedtekniska behandlingar och kärlkirurgiska åtgärder som kan förhindra svårare komplikationer och amputationer.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas att fotundersökning skall göras varje år.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för denna indikator angett en andel på lägst 99 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
96 av 100
Nationellt målvärde:
99 av 100
Mer information Mindre information

Uppgift om albuminuri vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes där uppgift om albuminuri finns. Primärvård

31 %

Beskrivning

Om utsöndringen av proteinet albumin i urinen (äggviteutsöndring) överstiger vissa nivåer, kallas det mikro- respektive makroalbuminuri. Albuminuri är ett tecken på att diabetessjukdomen gett skador på njurarna och är en allvarlig riskfaktor för försämrad njurfunktion, högt blodtryck och hjärt-kärlsjukdom. Ju längre tid patienten haft diabetes, desto vanligare är förekomsten av mikro och makroalbuminuri. Blodtryckssänkande behandling kan häva albuminutsöndringen och därmed minska risken för hjärt-kärlkomplikationer. Att tillståndet är behandlingsbart gör det viktigt att följa förekomsten av albuminuri och därmed hitta de patienter som har hög risk. 

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2015/07/01 - 2015/09/30
Uppnått värde för mottagningen:
31 av 100
Mer information Mindre information

Ögonbottenundersökning vid diabetes. Primärvård

Andel personer med diabetes som gjort ögonbottenundersökning någon gång under de senaste tre åren. Primärvård.

96 %

Beskrivning

Personer med diabetes kan drabbas av synnedsättning på grund av skador på de små blodkärlen i ögonbotten och därmed skada på näthinnan, diabetesretinopati. Med regelbundna ögonbottenfotograferingar kan man tidigt upptäcka förändringar i ögonbottnarna. Tack vare laserbehandling är det färre personer med diabetes som blir blinda eller får synnedsättningar, men också kontroll av blodsockernivå och blodtryckssänkande behandling minskar risken för att utveckla kärlskador i ögonbotten.

I Socialstyrelsens nationella riktlinjer rekommenderas ögonbottenundersökning var tredje år för typ 2 diabetes hos de som inte har ögonskador.

Jämförelser mellan enheter och landsting/regioner bör göras med viss försiktighet eftersom deltagande i registret, och rapportering på enskilda frågor, skiljer sig åt mellan enheter och landsting/regioner. 

Målvärdesbeskrivning

Socialstyrelsen har som målnivå för en snarlikt definierad indikator angett en andel på lägst 96 procent. Socialstyrelsen fastställer målnivåer i nationella riktlinjer som hälso- och sjukvården bör sträva efter i behandlingen av personer med kroniska eller långvariga sjukdomar.

Källa:
Nationella diabetesregistret (NDR)
Granskare:
Ann-Marie Svensson
Nyckelord:
Målnivå Socialstyrelsen, Sjukdomsförekomst, Ögonsjukdom, Diabetes, Primärvård

Värde

Eftersträvansvärt värde:
Högt
Mätvärdet avser tidsperioden:
2016/10/01 - 2016/12/31
Uppnått värde för mottagningen:
96 av 100
Nationellt målvärde:
96 av 100
Mer information Mindre information