Laholmshälsan, Laholm


Våra e-tjänster

Fler e-tjänster Färre e-tjänster
  • 1. Boka tid direkt

  • 2. Av/omboka tid direkt

  • Beställa tid med tolk eller av- och omboka din tid med tolk

  • Vill du ha råd eller hjälp att välja vilken tid du ska boka

  • Begär intyg

  • Beställa journalkopior

  • Förnya hjälpmedel

  • Förnya recept

  • Hjälp oss att bli bättre!

  • Kontakta mig

  • Rådgivning

  • Svar på röntgen och provtagning

  • Vaccination inför utlandsresor

  • Vill du ha stöd att ändra dina levnadsvanor (mat, tobak, motion och alkohol)?

  • Välj vårdcentral

Telefonnummer och Öppettider

0430-787 80
Telefontid idag:
08–16:30
Öppet idag:
08–16:30

Övriga tider och telefonnummer

Telefontider:
Mån-tor 08–16:30
Fre 08–16
Öppettider:
Mån-fre 08–16:30
Fre 08–16
Växeltelefon:
0430-787 80

ADRESS

Besöksadress
Bokbindaregatan 8
Län, kommun
Hallands län, Laholm
Postadress
Laholmshälsan,
Box 109
31222 Laholm

Om oss

Den lilla mottagningen med det stora hjärtat! Lättillgänglig, nära och personlig omvårdnad. Vi sätter patienten och dennes välmående i fokus. Det visar inte minst resultaten på primärvårdsmätningen, där vi två år i rad rankats som Laholms bästa vårdcentral. Förutom vårdcentral har vi även företagshälsovård i samma byggnad.


Hjärtligt Välkommen.


PS. Läs mer på vår hemsida www.laholmshalsan.se. Företaget har en ekonomisk förening som ägare, vilket innebär att allt ev överskott i verksamheten återinvesteras och kommer våra patienter och kunder till del.

Information till patienter

Vår Arbetsterapiverksamhet/ Carina Hedblom finns på VC Centrum 0430-157 00.

Vi har avtal med Take Care när det gäller sjukgymnastik. Take Care finns på Industrigatan 29, telefon 0430-790 55. Webbadress: www.takecarelaholm.se.

Vi har samarbetsavtal med BVC på Familjecentralen i Laholm, 0430-157 50

Läs mer på 1177 Vårdguiden

Driftsform:
Privat.

Den här sektionen innehåller omdömen och fakta för Laholmshälsan, Laholm.

Telefon- & läkartillgänglighet

Genomförda läkarbesök inom sju dagar i primärvård

Andel läkarbesök i primärvård inom sju dagar.

100 %

Det aktuella värdet är
100%
Mätningen genomfördes
2018-12-01 - 2018-12-31

Källa: Väntetider i vården, Sveriges Kommuner och Landsting

Mer information Mindre information

Generella patientomdömen

Positiv upplevelse av delaktighet i vården hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om delaktighet i sin vård från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av information och kunskap efter att ha besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

90 %

Andel positiva svar om information och kunskap från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
90 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av kontinuitet och samordning hos patenter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

91 %

Andel positiva svar om kontinuitet och samordning från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
91 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av känslomässigt stöd bland patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

89 %

Andel positiva svar om personalens förmåga till känslomässigt stöd från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
89 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av respekt och bemötande hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

94 %

Andel positiva svar om respekt och bemötande från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
94 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positiv upplevelse av tillgänglighet hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

93 %

Andel positiva svar om tillgänglighet från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
93 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information

Positivt helhetsintryck hos patienter som besökt en primärvårdsmottagning.

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

94 %

Andel positiva svar om helhetsintryck från patienter som besökt en primärvårdsmottagning. Resultatet är en sammanvägning av flera svar i Nationell Patientenkät.

Patientenkäten genomfördes
2017
Den patientupplevda kvalitén är
94 av 100
Källa:
Nationella patientenkäten, Sveriges Kommuner och Landsting
Mer information Mindre information